Megfelelt a várakozásoknak a Carrefour árbevétele
A várakozásokkal összhangban alakult a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben, amikor is az európai eladások bővültek, a kínai és latin-amerikai bevételek viszont csökkentek.
A világ második legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának árbevétele 0,8 százalékkal, 22,43 milliárd euróra csökkent a december végéig tartó három hónapban éves összevetésben. Elemzők szintén 22,4 milliárd eurót vártak.
A Carrefour értékesítési bevételének 47 százaléka származott Franciaországból, ahol 1,0 százalékos növekedést tudtak elérni. Az áruházlánc erős negyedévet tudhat maga mögött Olaszországban (+3,1 százalék), de Brazíliában (-13,5 százalék) és Kínában (-7,5 százalék) jelentősen csökkent az árbevétel.
Az üzemanyag- és árfolyamhatást nem számolva 2,4 százalékkal emelkedtek a bevételek az előző negyedévi 4,2 százalékos bővülés után. A növekedés lassuló üteme mögött a novemberi párizsi merényletek és a szokatlanul enyhe tél hatását kell keresni – mutatott rá Pierre-Jean Sivignon, a Carrefour pénzügyi igazgatója.
A tavalyi év egészében a Carrefour eladásai éves összehasonlításban 2,7 százalékkal 86,3 milliárd euróra emelkedtek. Franciaországban 2,4, a külföldi piacokon pedig 3,1 százalékkal növekedett az árbevétel.
A Carrefour bevételei azután indultak növekedésnek, hogy 2012-ben Georges Plassat átvette az irányítást és új üzleti modellt dolgozott ki. Így a francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát, felújította régi hipermarketjeit és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek.
A nyereségről a hagyományoknak megfelelően ezúttal sem közöltek adatokat, de piaci elemzők arra számítanak, hogy a Carrefour adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) 2,45 milliárd euróra rúg a tavalyi évről.
A nem túl erős negyedéves beszámoló nyomán a Carrefour árfolyama csökkent, kora délután 1,53 százalékos mínuszban, 24,58 eurón állt a párizsi értéktőzsdén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >Összeolvad az Aldi Nord és az Aldi Süd – Egyesülhet a világ egyik legnagyobb diszkontlánca
Hat évtizednyi különutasság után történelmi jelentőségű lépésre készül az Aldi:…
Tovább olvasom >