Megfelelt a várakozásoknak a Carrefour árbevétele
A várakozásokkal összhangban alakult a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben, amikor is az európai eladások bővültek, a kínai és latin-amerikai bevételek viszont csökkentek.
A világ második legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának árbevétele 0,8 százalékkal, 22,43 milliárd euróra csökkent a december végéig tartó három hónapban éves összevetésben. Elemzők szintén 22,4 milliárd eurót vártak.
A Carrefour értékesítési bevételének 47 százaléka származott Franciaországból, ahol 1,0 százalékos növekedést tudtak elérni. Az áruházlánc erős negyedévet tudhat maga mögött Olaszországban (+3,1 százalék), de Brazíliában (-13,5 százalék) és Kínában (-7,5 százalék) jelentősen csökkent az árbevétel.
Az üzemanyag- és árfolyamhatást nem számolva 2,4 százalékkal emelkedtek a bevételek az előző negyedévi 4,2 százalékos bővülés után. A növekedés lassuló üteme mögött a novemberi párizsi merényletek és a szokatlanul enyhe tél hatását kell keresni – mutatott rá Pierre-Jean Sivignon, a Carrefour pénzügyi igazgatója.
A tavalyi év egészében a Carrefour eladásai éves összehasonlításban 2,7 százalékkal 86,3 milliárd euróra emelkedtek. Franciaországban 2,4, a külföldi piacokon pedig 3,1 százalékkal növekedett az árbevétel.
A Carrefour bevételei azután indultak növekedésnek, hogy 2012-ben Georges Plassat átvette az irányítást és új üzleti modellt dolgozott ki. Így a francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát, felújította régi hipermarketjeit és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek.
A nyereségről a hagyományoknak megfelelően ezúttal sem közöltek adatokat, de piaci elemzők arra számítanak, hogy a Carrefour adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) 2,45 milliárd euróra rúg a tavalyi évről.
A nem túl erős negyedéves beszámoló nyomán a Carrefour árfolyama csökkent, kora délután 1,53 százalékos mínuszban, 24,58 eurón állt a párizsi értéktőzsdén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >A Bringóval társulva gyűjti vissza a Carrefour a csomagolási hulladékot Romániában
A Carrefour a Bringo élelmiszer-házhozszállító szolgáltatással együttműködésben visszagyűjti a feleslegessé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >