A válság megfogta az online vásárlási kedvet
Az elmúlt évben a vásárlási kedv stagnálása és a tranzakciók számának csökkenése miatt az online piac nem bővült a korábban megszokott ütemben, az azonban biztató jel, hogy a 18-64 éves internethasználók túlnyomó többsége nem zárkózik el az online vásárlástól – derült ki a KutatóCentrum által készített E-Shopping Report felmérésből.
Az elmúlt év során nőtt az online vásárlók száma, a vásárlási kedv stagnálása és a tranzakciók gyakorisága azonban kismértékű csökkenése visszafogta az online piac bővülését. Az online vásárlók számának növekedését az internet elterjedése eredményezte. A heti rendszerességgel netezők aránya egy év alatt ugyanis 49 százalékról 56 százalékra növekedett, magyarázta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
A válság hatására stagnált viszont az online vásárlási kedv, hasonlóan a tavalyi adatokhoz az elmúlt egy évben az aktív netezők közel fele rendelt legalább egyszer a világhálón, és további egyharmada próbálta már ki korábban az e-vásárlást.
Rosszabb a helyzet a vásárlási gyakoriságot nézve, az eredmények szerint ugyanis az online tranzakciók száma az előző évhez képest minimális visszaesést mutat. A válaszadók 42 százaléka az elmúlt egy évben legalább két alkalommal vásárolt az interneten, egyharmada ugyanakkor tavaly nem használta erre a világhálót, annak ellenére sem, hogy korábban próbálta már az online rendelést.
Az online piac szereplőinek bíztató lehet, hogy a tavalyi eredményekhez hasonlóan a megkérdezettek túlnyomó többsége (84 százalék) nem zárkózik el az e-shoping lehetőségétől, emelte ki a szakember.
Míg globális szinten a legtöbben könyvet, ruházati cikkeket és videót, DVD-t, illetve játékot vásárolnak a weben, addig hazánkban a megelőző évekhez hasonlóan elektronikai cikkek a legkeresettebbek, a megelőzve a könyveket, valamint a ruhaneműket. A hagyományos vásárlási szokásoknak megfelelően a férfiak interneten is elsősorban elektronikai cikkeket szereznek be, míg a nők leginkább könyveket és ruhaneműket keresnek.
Az online vásárlást az elmúlt egy évben legtöbben annak gyorsasága és egyszerűsége miatt választották (91 százalék), de az interneten elérhető kedvezőbb árakat is sokan említették (81 százalék). Ez utóbbi szempontot tavalyhoz képest 10 százalékkal többen emelték ki – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >