A válság és a járvány nehéz helyzetbe hozta az utazási piacot

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 05. 05. 00:24

Az utazási piacot alaposan megrázta a gazdasági válság és a sertésinfluenza, pedig korábban kezdett átalakulni a piac, előretört az online utazásszervezés – számol be róla a Menedzsment Fórum.

A folyamat nem állt meg, de lelassult, Magyarországnak pedig egyébként is van némi lemaradása.  Nálunk az utazásszervezések 28 százaléka történik interneten, míg ez a szám az Egyesült Államokban 40 százalék körül van – derül ki a Google által végzett felmérésekből. A fapados légitársaságok foglalásaik 98 százalékát az interneten keresztül bonyolítják. Az internetes utazásszervezést  még tanítani kell Magyarországon – mondta Andrew Poznak, a Google utazási részlegének kelet-közép-európai vezetője. Ennek ellenére a szakember érzékeli a magyarok nyitottságát e téren. Tapasztalatai szerint a magyar piac több sajátossággal is rendelkezik: például nagyon erős a belső – elsősorban a Balaton környéki – turizmus, továbbá az online utazási ajánlatok közti "bogarászásokban" a nők jobbak.

Kapcsolódó cikkeink