A válság előtti szintre tért vissza januárban a befektetői bizalom az euróövezetben
Januárban a várnál jobban alakult és a koronavírus-válság óta első alkalommal vett fel pozitív értéket a Sentix gazdaságkutató intézet euróövezeti befektetői bizalmi indexe.
A Sentix befektetői bizalmi indexe januárban 1,3 pontra emelkedett a decemberi mínusz 2,7 pontról az elemzők által várt 0,7 pont helyett.
Javult az index mindkét összetevője, az aktuális befektetői környezet és a kilátások megítélése is. Az aktuális befektetői környezet megítélését számszerűsítő mutató mínusz 26,5 pontra emelkedett a decemberi mínusz 30,3 pontról, a kilátások megítélése pedig 33,5 pontra ment fel 29,3 pontról.
A Sentix befektetői bizalmi indexe most januárban vett fel első alkalommal pozitív értéket a koronavírus-válság miatt bekövetkezett visszaesés óta. Tavaly januárban 7,6 ponton, februárban 5,2 ponton állt. Márciusban mínusz 17,1 pontra, majd áprilisban mélypontjára, mínusz 42,9 pontra zuhant. A mutató értéke az év végéig folyamatosan javult, bár október-decemberben a második járványvédelmi zárlat miatt kissé visszacsúszott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Romlott a gazdasági hangulatindex az EU-ban és az euróövezetben márciusban, Magyarországon javult
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >