A válság ellenére növekedett a margarinok piaca
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai szerint 2010 első negyedévében a magyar háztartások 73 százaléka vásárolt valamilyen csészés margarinfajtát, míg közel 60 százalékuk sütőmargarint.Mindkét arányszám kismértékű növekedést mutat 2009 hasonló időszakához képest, amely egybecseng azzal a tendenciával, miszerint a recessziós gazdasági környezetben 2008–2009 során felértékelődött a takarékosság, ezzel együtt az otthoni étkezés és az otthon főzés szerepe is megnőtt.
Az elmúlt évre jellemző tendencia szerint, míg számtalan élelmiszer-kategóriát negatívan érintett a hitelválság által felerősített gazdasági visszaesés és a csökkenő napi fogyasztási cikkek piaca, addig bizonyos főzéshez vagy napi étkezéshez használt alapélelmiszer-kategóriák – például sajt, tejföl, vaj, vajkrém, sütőpor – növekedni tudtak ezen időszak alatt is.
A teljes margarinkategória mennyiségben 3 százalékkal nőtt 2010 első negyedévében 2009 hasonló időszakához képest. Ezen belül is inkább a sütőmargarinok és a saját márkás termékek bizonyultak sikeresebbnek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >