A válság adott lendületet a webáruházaknak
A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevők a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehető a magyar nyelvű honlappal rendelkező ilyen áruházak száma – mondta Madar Norbert, a kutatással és tanácsadással foglalkozó eNET Kft. tanácsadója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
A valóban működő, a cégjegyzékben is megtalálható webáruházak száma 3600, míg a legalább havonta frissülő termékekkel jelentkező áruházak száma már csak 1200 – tette hozzá a tanácsadó, megjegyezve: a „létezés feltétele”, hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlító oldalakon.
A vizsgált 1200 webáruház tavalyi forgalma 16 milliárd forint volt, idén 20 százalékos növekedést várnak az üzemeltetők. A forgalom 70 százaléka jött az áruházak saját weblapjáról, negyede az ár-összehasonlító honlapokról, míg a maradék eladás az aukciós honlapokra jutott.
A tanácsadó szerint fontos információ, hogy hány honlap-látogatóból lesz vásárló. Ez attól függ, hogy mekkora a honlap forgalma. Például az évi 5 millió forint alatti forgalmú webáruházaknál minden századik látogató lesz vásárló is. Az 50 millió forint feletti forgalmú áruházaknál már több mint két vásárló jut 100 látogatóra.
A webáruházak változatos marketing eszköztárral vonzzák a vevőket, közülük legjobbnak a keresőoptimalizálást (a kereső első oldalán való megjelenést) tartják a szakemberek. Második helyen állnak az ár-összehasonlító oldalak, majd a fizetett hirdetések és a hírlevelek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >Gyors, egyszerű, hatékony innovációiért díjat kapott a K&H
Idén harmadik alkalommal, összesen tíz kategóriában díjazta a Visa a…
Tovább olvasom >