A valósnál magasabbnak érzékelik az inflációt a német fogyasztók
A németországi fogyasztók az inflációt háromszor magasabbnak érzékelik, mint amennyi a tényleges inflációs ráta. Ez hatással van a vásárlási hajlandóságra, amint azt az Allianz Trade nemrégiben készült tanulmánya is mutatja.
Németországban 2023 májusában 6,1 százalék volt az infláció mértéke, ám a németek azt 18%-osnak érzékelték az Allianz Trade szerint.
– Ez nem elhanyagolható, mert az érzékelt infláció erősen befolyásolja a fogyasztói cselekedeteket, így a vásárlási magatartást is. Az eltérés tehát fontos szerepet játszik, különösen a gazdaság és a vállalatok, valamint a kamatpolitika szempontjából
– mondta Jasmin Gröschl, az Allianz Trade vezető közgazdásza.
Az eltérésnek több oka is van: a vásárlók jobban figyelnek az áringadozásokra az olyan gyakran előforduló bevásárlásoknál, mint az élelmiszerek vagy az üzemanyag. Ha ezek az árak az átlag felett emelkednek, az emberek hajlamosak sokkal nagyobb inflációt érzékelni. De pszichológiai szempontok, demográfiai és regionális különbségek, valamint az egyéni fogyasztói magatartás is vezethet az áremelkedés torz érzékeléséhez.
A Németországgal szomszédos Ausztriában az infláció 8,8%-kal magasabb volt, míg Svájcban lényegesen alacsonyabb, mindössze 2,2 %-os.
– Az infláció kulcstényezői között szerepel az Oroszországhoz való földrajzi közelség, az energia- és élelmiszerimporttól való függés, az egyes árak csökkentésére irányuló kormányzati beavatkozások és az adott valuta ereje
– mondja Gröschl.
Kapcsolódó cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Infláció: a várt emelkedés helyett stagnálás – 4,3% éves ráta, 3,9% maginfláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Mi vár a magyar inflációra?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >