A valósnál magasabbnak érzékelik az inflációt a német fogyasztók
A németországi fogyasztók az inflációt háromszor magasabbnak érzékelik, mint amennyi a tényleges inflációs ráta. Ez hatással van a vásárlási hajlandóságra, amint azt az Allianz Trade nemrégiben készült tanulmánya is mutatja.
Németországban 2023 májusában 6,1 százalék volt az infláció mértéke, ám a németek azt 18%-osnak érzékelték az Allianz Trade szerint.
– Ez nem elhanyagolható, mert az érzékelt infláció erősen befolyásolja a fogyasztói cselekedeteket, így a vásárlási magatartást is. Az eltérés tehát fontos szerepet játszik, különösen a gazdaság és a vállalatok, valamint a kamatpolitika szempontjából
– mondta Jasmin Gröschl, az Allianz Trade vezető közgazdásza.
Az eltérésnek több oka is van: a vásárlók jobban figyelnek az áringadozásokra az olyan gyakran előforduló bevásárlásoknál, mint az élelmiszerek vagy az üzemanyag. Ha ezek az árak az átlag felett emelkednek, az emberek hajlamosak sokkal nagyobb inflációt érzékelni. De pszichológiai szempontok, demográfiai és regionális különbségek, valamint az egyéni fogyasztói magatartás is vezethet az áremelkedés torz érzékeléséhez.
A Németországgal szomszédos Ausztriában az infláció 8,8%-kal magasabb volt, míg Svájcban lényegesen alacsonyabb, mindössze 2,2 %-os.
– Az infláció kulcstényezői között szerepel az Oroszországhoz való földrajzi közelség, az energia- és élelmiszerimporttól való függés, az egyes árak csökkentésére irányuló kormányzati beavatkozások és az adott valuta ereje
– mondja Gröschl.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >