A valósnál magasabbnak érzékelik az inflációt a német fogyasztók
A németországi fogyasztók az inflációt háromszor magasabbnak érzékelik, mint amennyi a tényleges inflációs ráta. Ez hatással van a vásárlási hajlandóságra, amint azt az Allianz Trade nemrégiben készült tanulmánya is mutatja.
Németországban 2023 májusában 6,1 százalék volt az infláció mértéke, ám a németek azt 18%-osnak érzékelték az Allianz Trade szerint.
– Ez nem elhanyagolható, mert az érzékelt infláció erősen befolyásolja a fogyasztói cselekedeteket, így a vásárlási magatartást is. Az eltérés tehát fontos szerepet játszik, különösen a gazdaság és a vállalatok, valamint a kamatpolitika szempontjából
– mondta Jasmin Gröschl, az Allianz Trade vezető közgazdásza.
Az eltérésnek több oka is van: a vásárlók jobban figyelnek az áringadozásokra az olyan gyakran előforduló bevásárlásoknál, mint az élelmiszerek vagy az üzemanyag. Ha ezek az árak az átlag felett emelkednek, az emberek hajlamosak sokkal nagyobb inflációt érzékelni. De pszichológiai szempontok, demográfiai és regionális különbségek, valamint az egyéni fogyasztói magatartás is vezethet az áremelkedés torz érzékeléséhez.
A Németországgal szomszédos Ausztriában az infláció 8,8%-kal magasabb volt, míg Svájcban lényegesen alacsonyabb, mindössze 2,2 %-os.
– Az infláció kulcstényezői között szerepel az Oroszországhoz való földrajzi közelség, az energia- és élelmiszerimporttól való függés, az egyes árak csökkentésére irányuló kormányzati beavatkozások és az adott valuta ereje
– mondja Gröschl.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >