Az Unilever felszámolta európai telephelyeinek nem veszélyes hulladéklerakását
A világ vezető vállalatai közül az Unilever az első, amelynek gyárai ma már egyáltalán nem küldenek nem veszélyes hulladékot* a hulladéklerakókba. Kilenc hónappal az Unilever e célkitűzésének megfogalmazása után, a vállalat bejelentette, hogy Európai Régiójában teljesen megszűnt a hulladéklerakás. Ez azt jelenti, hogy nem csupán a gyárak, de az Unilever tulajdonában lévő telephelyek, logisztikai részlegek, elosztó központok vagy irodák sem küldenek hulladékot a hulladéklerakókba.
Az Unilever 2015 januárjában tűzte ki célul a hulladéklerakás teljes felszámolását. A vállalat Európai Régiója az első, amely meg tudta ezt valósítani, miután gyárai mellett további 63 telephelyen is megszűnt a hulladéklerakás. Az Unilever célja az, hogy év végére világszerte megszüntesse a vállalat hulladéktermelését, és tovább dolgozzon a hulladékmentes értéklánc kialakításán.
„A hulladéklerakás megszüntetése – ami reméljük, iparági szintű mozgalommá válik – elengedhetetlen része az Unilever fenntarthatósági törekvéseinek. Idén júniusban több versenytársunkkal, szakértővel és a legfontosabb érdekcsoportokkal fogtunk össze azért, hogy a fogyasztókat ösztönözzük ennek a környezetvédelmi és társadalmi kérdésnek a megoldására. Meggyőződésünk, hogy együtt kell működnünk másokkal ahhoz, hogy áttörő változást tudjunk elérni a globális hulladéktermelés csökkentése terén. Európai csapataink most egy új mérföldkőhöz értek, ami bizonyítja, hogy a gyárainkban alkalmazott üzleti modell és hozzáállás gyártási környezeten kívül is sikeresen működhet” – mondta Pier Luigi Sigismondi, az Unilever logisztikai osztályának vezetője.
Jan Zijderveld, az Unilever Európai Régiójának elnöke a folyamat részleteivel kapcsolatban a következőket mondta: „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy egyetlen európai telephelyünk sem küld már hulladékot a hulladéklerakókba. Ez igen összetett feladat volt, hiszen sok olyan, nem gyártással foglalkozó telephelyünk van, amely nem az Unilever tulajdona, vagy nem a vállalat a legnagyobb bérlője. Csapataink rengeteg energiát fektettek a kihívások leküzdésébe, igazi vállalkozó szellemről és kezdeményezőkészségről tettek tanúbizonyságot. Az Unilever Fenntarthatósági Terv stabil alapja cégünk működésének, márkáink progresszíven képviselik a fenntarthatóság szellemét. Azzal, hogy a fenntarthatóságot állítjuk márkáink középpontjába, eladásainkat növeljük, fogyasztóinkat hatékonyabban vonjuk be programjainkba, és eredményesebb lesz teljes működésünk is. Azok a márkák pedig, amelyek a fenntartható életmód üzleti modelljére építenek – a nagyobb erőforrás-hatékonyságnak és a nyersanyagok jobb felhasználásának köszönhetően –, jól teljesítenek.”
Magyarországi eredmények
Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik; a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. Magyarország élen járt a hulladékkezelés területén, hiszen már 2013 végére megszűnt a nem veszélyes hulladékok lerakása mindhárom gyárban, vagyis 100%-os az újrahasznosítás. A hazai létesítményekben véghezvitt fejlesztések szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalat csökkentse ökológiai lábnyomát.
A budapesti központi iroda átalakításának és a szemléletformáló felhívásoknak köszönhetően 2014 végére 45 százalékkal csökkent az irodai papírfelhasználás, és 57 százalékkal lett kevesebb az energiafelhasználásból eredő CO2-kibocsátás 2010-hez képest. Eredményeiért a vállalat 2013-ban megkapta a Legzöldebb Iroda díját a 6. Zöld Iroda Napon, majd a Zöld innovációk konferencián Európa legzöldebb irodája címet is elnyerte nagyvállalat kategóriában.
* A veszélyes hulladék a teljes, gyárainkból származó hulladéknak csupán elenyésző százalékát teszi ki – arról, hogy mi tekintendő veszélyes hulladéknak, országonként eltérő szabályozások rendelkeznek.
Kapcsolódó cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Bővíti Nescafé Fusion rendszerét a Nestlé Professional
A Nestlé Professional újításokkal egészíti ki Nescafé Fusion rendszerét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >