A Vajda-Papír csoport árbevétele tavaly 10 százalékkal nőtt
A Vajda-Papír csoport árbevétele 52 milliárd forintról 57 milliárd forintra nőtt tavaly, a tíz százalékos forgalomnövekedés döntő részét a magyarországi gyárak termelték, a norvégiai leányvállalat 16,7 milliárd forinttal járult hozzá a teljesítményhez – közölte Magyarország piacvezető higiéniai papírtermék gyártó vállalata az MTI-vel.
Az adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 2,7 milliárd forint lett, az adózás előtti eredmény pedig 1,5 milliárd forint lett 2021-ben.
Vajda Attila, a cég alapítója és ügyvezető-igazgatója a közleményben hangsúlyozta, 2020 után 2021-ben újabb rekordévet zárt a Vajda-Papír, és az idei kilátások is bíztatóak.
Az ügyvezető beszámolt arról, hogy számos fejlesztés indult el a cégnél, amelyek idén lezárulnak.
A dunaföldvári új üzemcsarnokuk felépítése a terveknek megfelelően halad, hamarosan átadják, az alappapírgyártó gépsorral pedig a kapacitás növelésén túl teljessé válik a saját előállítású alapanyag biztosítása a higiéniai termékekhez. A cég 16 milliárd forint értékű gyárberuházásához, amely 600 munkahelyet véd meg és 50 új munkahelyet teremt, a kormány 5,5 milliárd forint támogatást nyújtott a Nagyvállalati Beruházási Támogatási programban. A gyáregység az első fél évben már megkezdi a működést, és ennek köszönhetően a vállalatcsoport gyártókapacitása 50 százalékkal, 70 ezer tonnával, háromszorosára nőhet.
Vajda Attila rámutatott arra, hogy a cég éves higiéniai alappapír-gyártása meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is. A higiéniai papírfogyasztás a higiénés elvárások és igények erősödésével folyamatosan emelkedik, Magyarországon is komoly még a növekedési potenciál, a cég ezért is döntött a beruházás mellett. A gyárbővítéssel üzembe helyezett gépsor termelését belföldön és külföldön egyaránt értékesítik majd, a vállalat ebből származó többletbevétele várhatóan eléri az évi 30 milliárd forintot.
Vajda Attila emlékeztetett rá, hogy Dunaföldváron 2018. novemberében épült meg Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzeme 15 milliárd forintból, a beruházást Nagyvállalati Beruházási Támogatási programban 4,5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesítette a kormány.
A közlemény szerint a papírgyár fejlesztéseinek finanszírozását a vállalat önerőből, kormányzati támogatásból és kötvénykibocsátásokból fedezi. A jegybank kötvényprogramjában a 2020-as 11,2 milliárd forint értékű kibocsátást tavaly egy 9,9 milliárd forintos zöldkötvény-kibocsátás követte.
Továbbra is magas a kereslet a cég termékeik iránt, bár a tavalyi pandémiás hullámok már nem okoztak olyan felvásárlási rohamot, mint a 2020 márciusában, amikor a termelés 50 százalékkal haladta meg az átlagos havi szintet. A higiéniai papírtermékekből a belföldi fogyasztás 60-65 százalékát a Vajda-Papír állítja elő, de jelentős az export is, a termelés 40 százalékát szállítják külföldre. A Vajda-Papír Kft. az árbevételének már közel felét külföldön realizálja.
A Vajda-Papír 22 éve alakult családi vállalkozásként, csoportszinten mintegy 650 munkavállalót foglalkoztat. A magyarországi értékesítés mellett a vállalat higiéniai papírtermékeit a világ több mint 30 országába szállítják. A cég 2013-ban Norvégiában is nyitott egy több mint 130 új munkahelyet teremtő leányvállalatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A papíripari szakképzést népszerűsíti a pályaválasztó fiataloknak a Vajda-Papír
Több, mint kétezer érdeklődő szülő és diák vett részt a…
Tovább olvasom >Elnyerte a Best Managed Companies minősítést a Vajda-Papír
Elnyerte a Best Managed Comapanies (Kiválóan Vezetett Vállalatok) minősítést Magyarország…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >