A vaj a tehetősebbek kiváltsága lett
Számos FMCG-termékkategóriához hasonlóan a „kenyérre kenhető” vaj, vajkrém, sajtkrém, csészés margarin kategóriája is átstrukturálódóban van. Míg margarint az alacsonyabb jövedelmű háztartások vásárolnak, addig a vaj a vásárolt mennyiséget tekintve egyértelműen a legjobb anyagi körülmények között élők kiváltsága lett – ezt sugallja a GfK Hungária idén 20 éves Háztartáspanel adatainak elemzése.
Idén január–májusban a tavalyi év hasonló időszakához képest összességében tovább csökkent a „kenyérre kenhető” termékek mennyisége. A volumen csökkenése érdekes módon elsősorban a legolcsóbb szegmenst, a csészés margarinokat érinti, míg a vaj – amely e kenhető termékek közül a legdrágább – növelni tudta mennyiségét. Ennek eredményeként a vaj mennyiségi részesedése a „kenhető” termékek piacán közel 2 százalékpontnyit emelkedett, míg a csészés margariné 1,6 százalékponttal csökkent.
Jelentősen különbözik a két termékszegmens vásárlói profilja. Az idei
első öt hónapban vajat tíz háztartás közül három vásárolt, míg csészés margarint négyből három. Ám míg a margarin jelenléte a különféle jövedelmi csoportú háztartásokban egyenletes, addig a vaj erősen a magasabb jövedelmű háztartásoknál koncentrálódik.
A legalacsonyabb jövedelmű háztartásoknak csak 21 százaléka vett vajat, ezzel szemben a legmagasabb jövedelműeknél ez az arány kétszer akkora (41 százalék).
Ez a termékszegmens, amely kevésbé függ az alacsonyabb jövedelmű háztartásoktól, képes jó teljesítmény elérésére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >