A vaj a tehetősebbek kiváltsága lett
Számos FMCG-termékkategóriához hasonlóan a „kenyérre kenhető” vaj, vajkrém, sajtkrém, csészés margarin kategóriája is átstrukturálódóban van. Míg margarint az alacsonyabb jövedelmű háztartások vásárolnak, addig a vaj a vásárolt mennyiséget tekintve egyértelműen a legjobb anyagi körülmények között élők kiváltsága lett – ezt sugallja a GfK Hungária idén 20 éves Háztartáspanel adatainak elemzése.
Idén január–májusban a tavalyi év hasonló időszakához képest összességében tovább csökkent a „kenyérre kenhető” termékek mennyisége. A volumen csökkenése érdekes módon elsősorban a legolcsóbb szegmenst, a csészés margarinokat érinti, míg a vaj – amely e kenhető termékek közül a legdrágább – növelni tudta mennyiségét. Ennek eredményeként a vaj mennyiségi részesedése a „kenhető” termékek piacán közel 2 százalékpontnyit emelkedett, míg a csészés margariné 1,6 százalékponttal csökkent.
Jelentősen különbözik a két termékszegmens vásárlói profilja. Az idei
első öt hónapban vajat tíz háztartás közül három vásárolt, míg csészés margarint négyből három. Ám míg a margarin jelenléte a különféle jövedelmi csoportú háztartásokban egyenletes, addig a vaj erősen a magasabb jövedelmű háztartásoknál koncentrálódik.
A legalacsonyabb jövedelmű háztartásoknak csak 21 százaléka vett vajat, ezzel szemben a legmagasabb jövedelműeknél ez az arány kétszer akkora (41 százalék).
Ez a termékszegmens, amely kevésbé függ az alacsonyabb jövedelmű háztartásoktól, képes jó teljesítmény elérésére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Tovább nőtt az átlagkereset
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2025 februárjában a…
Tovább olvasom >