A UPS kutatása szerint az európai e-vásárlók a rugalmasságot keresik
A UPS világvezető logisztikai szolgáltató megbízásából a comScore, Inc. digitális kutatóintézet készítette el a kutatást, mely az online vásárlók vásárlói döntéseit befolyásoló tényezőket vizsgálta. A UPS Pulse of the Online Shopper elnevezésű európai szintű kutatásában több mint 6,200 e-vásárlót kérdeztek meg. A felmérés eredményei egy rugalmas vásárló képét festik le, aki a termékek összehasonlítása, megvásárlása során könnyűszerrel vált csatornák és eszközök között is akár.
A legfőbb tanulságok:
• Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek.
• A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.
• Az ingyenes kiszállítás továbbra is fontos ösztönző, de egyre hangsúlyosabb a termékvisszavétel kérdése is.
A kényelem a legfőbb szempont
Az európai fogyasztók elvárják a tökéletes vásárlói élményt online és bolti vásárlásaik során is, illetve azt, hogy rugalmasan választhassák meg, hogyan és mikor veszik át a termékeiket. Az online vásárlók minden piacon keresik az alternatív kiszállítási lehetőségeket, a megkérdezettek 32%-a nyilatkozta, hogy szeretné, ha a kiszállított termékét nem csak otthonában vehetné át.
Az átfogó információ létfontosságú
A részletes termékinformáció és az online tartalom ugyan nem helyettesíthet egy képzett, minden terméket ismerő eladót, de segítheti a fogyasztók vásárlást megelőző kutakodását. Mindössze a vásárlók 59%-a elégedett a rendelkezésre álló termékadattal. A kézbesítéssel kapcsolatos információk terén a válaszadók több mint fele (52%-a) látná szívesebben a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát.
A technológia váratlan módokon változtatja meg a vásárlás menetét
Ugyan az online vásárlóknak több mint 60%-a még mindig csak asztali számítógépen vagy laptopon intézi vásárlásait, az új online és mobiltechnológiáknak köszönhetően az online vásárlók 35%-a hasonlítja össze a termékek árait, miközben boltban vásárol. Érdekes adat az is, hogy a táblagéppel rendelkezők 43%-a, míg az okos telefonnal rendelkezők 26%-a használta már készülékét online vásárlásra.
A közösségi média az online vásárlások harmadát befolyásolja, és a válaszok tanúsága szerint mind elégedetlen, mind elégedett vásárlók hangoztatják is véleményüket ezeken a csatornákon. Az elégedett vásárlók mintegy 25%-a hajlandó elégedettségét kinyilvánítani a közösségi médiában. Az online vásárlásokkal jelentősen több megkérdezett elégedett (80%), mint a fizikai vásárlásokkal (67%).
A logisztika kulcsszerephez jut
A választható kiszállítási mód és a rugalmas áruvisszavétel szintén nagyon fontos. A vásárlók 90% nézi meg a visszavételi feltételeket a vásárlás során, 67%-uk pedig már a tényleges vásárlási döntést megelőzően. Ugyanakkor a vásárlók mindössze 53%-a elégedett az online visszaváltás és termékcsere lehetőségeivel. A kézbesítés időtartama szintén szerepelt a szempontok között; a nyilatkozók 58%-a hagyott már félbe vásárlást a túl hosszú kiszállítási idő, vagy a kiszállítási dátum hiánya miatt. Az ingyenes kiszállítás továbbra is befolyásolja a vásárlási döntést, a válaszadók 87%-a hajlandó tenni az ingyenes kézbesítés érdekében, 43%-uk például további termékeket vesz, 33%-uk pedig hajlandó többet várni a kiszállításra.
“Ahogy a technológia fejlődik, változnak a fogyasztói elvárások is, a rugalmas vásárlók pedig a kényelemet és a lehető legteljesebb információt keresik online vásárlásaik során –mondta Scott Aubuchon, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke. – Ezekre az elvárásokra a UPS-nek van válasza, olyan logisztikai megoldásokkal tud szolgálni a kiskereskedőknek, melyekkel azok sikeresek lehetnek online vásárlóiknál, mint első sorban a UPS MyChoice® vagy Access Point™ hálózat – ez egy olyan kombináció, mellyel személyre szabott lehet a csomag kézbesítés élménye.”
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >