A tusfürdő erősítette piaci pozícióját a top 5-ben
Öt százalékkal emelkedett a tusfürdő kiskereskedelmi forgalma értékben, a 2008. március–2009. február időszak és az előző év összehasonlításában; így az éves piacméret meghaladja a 14 milliárd forintot. Mennyiségben évi 11 millió liter felett szolidan, 3 százalékkal bővült a piac. Többek között ezt tárta fel a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A január–februári mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak összevetése enyhe csökkenést mutat. Egy liter tusfürdőt idén január–februárban 1 219 forintért adtak el, szemben a tavalyi hasonló periódus 1 240 forintjával.
A téli szezonban jelentős drágulást regisztráltunk: legutóbb november–decemberben egy liter tusfürdőt átlagosan 1 404 forintért adtak el, szemben a tavalyelőtti 1 368-al, és a még egy évvel korábbi 1 280-al.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikumkategória körében a legfrissebb adatok szerint a tusfürdő bonyolította le az 5. legnagyobb forgalmat értékben; az eladások toplistáján a mosóport, toalettpapírt, pelenkát és dezodort követi.
A kiszerelések részaránya némileg változott. Mennyiségben a 250 milliliteres szegmens részaránya 49 százalékról 47-re csökkent. Ugyanakkor 1-1 százalékponttal emelkedett a 251–400 ml-es és a gazdaságosabb, 750 ml-nél nagyobb szegmens mutatója.
A bolttípusok között csekély változásokat regisztrált a Nielsen. A tusfürdőfor-galom csaknem felét a 2500 nm feletti üzletekben értékesítik, míg a drogériák 21 százalékos mennyiségi részesedésükkel a második helyen állnak. Éves összehasonlításban a 2500 négyzetméter feletti és a 401–2 500 négyzetméteres egységek súlya nőtt 1-1 százalékponttal, a kisebbek rovására.
A kereskedelmi márkák mennyiségi részaránya lassan növekszik: 25 százalék idén január–februárban, míg az elmúlt év hasonló periódusában még csak 22, a tavalyelőttiben 21 százalékot ért el.
Mile Gabriella
Tusfürdő átlagos fogyasztói árának változása az utóbbi időben, forint/liter
2006. 2007. 2007. 2008. 2008. 2009.
XI-XII. I-II. XI-XII. I-II. XI-XII. I-II.
Tusfürdő 1 280 1 138 1 368 1 240 1 404 1 219
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >