A túró- és joghurtgyártást fejleszti a Sole-Mizo Zrt.
A túró- és joghurtgyártást fejleszti a Sole-Mizo Zrt. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,8 milliárd forintos költségvetésű projekt keretében – közölte a Bonafarm-csoporthoz tartozó cég közép-európai operációs igazgatója hétfőn Szegeden.
Herczeg István a témában rendezett lakossági fórumon elmondta, a 845 millió forintos európai uniós és kormányzati támogatással megvalósuló fejlesztési beruházásnak köszönhetően új termékek kerülnek a piacra, és egyúttal érdemben javul a gyártás hatékonysága.
A februárban indult és 2015 júniusáig tartó projekt során az élelmiszeripari cég házon belül olyan kutatásokat végez, és technológiai fejlesztéseket hajt végre, melyek természetes enzimek és enzimpreparátumok segítségével csökkentik a termelési veszteséget, miközben a termékek értékes beltartalma változatlan marad – közölte a szakember. Hozzátette: a módszerrel lehetővé válna a termékek minőségmegőrzési idejének növelése is.
A Sole-Mizo Zrt. jelenleg heti 50-60 tonna túrót állít elő, a fejlesztés nyomán ez a mennyiség 80-100 tonnára emelkedhet – tudatta az igazgató.
A kutatási program része olyan joghurtalapú savóitalok kifejlesztése is, melyek összetevőiknek köszönhetően nemcsak az egészséges életmódra törekvő vásárlók igényeinek kielégítésére alkalmasak, hanem cukorbetegek is fogyaszthatják azokat – közölte Herczeg István.
Az új termékek, valamint a gyártásukhoz szükséges alapanyagok megfelelő tárolásához a vállalkozás korszerűsíti raktározási és logisztikai informatikai rendszerét – tudatta az igazgató.
A Sole-Mizo Zrt. Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalkozása. A cég nettó értékesítésből származó árbevétele 2013-ben meghaladta a 42 milliárd forintot, ennek mintegy negyedét adta a kivitel. A főbb exportpiacok a Balkán, Románia – itt a cégnek leányvállalata is működik – az arab országok és Nyugat-Európa. A mintegy ezer főt foglalkoztató cég üzemi eredménye tavaly 200 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >