A turizmus szereplői a SZÉP-kártya eredeti rendeltetésének visszaállítását kérik
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) országos fórumán értékelték az idei szezont az idegenforgalmi vállalkozások, egyöntetű véleményük alapján a SZÉP-kártyára nagy szüksége van a turizmusnak, annak eredeti koncepciója szerint – közölte a kamara pénteken az MTI-vel.

A SZÉP-kártyára nagy szüksége van a turizmusnak
A közlemény szerint a turisztikai évadzáró rendezvényen a szakma képviselői – kamarai szakemberek és turisztikai vállalkozások, valamint szakmai szervezetek – az idei évi tapasztalatokat, jó gyakorlatokat osztották meg egymással, és javaslatokat fogalmaztak meg, amelyek hozzájárulhatnának a belföldi turizmus élénkítéséhez.
Kiemelték: vannak olyan régiók, ahonnan szinte teljesen eltűntek az idegenforgalomból a SZÉP-kártyás vendégek, ami hatalmas kiesést jelent a vállalkozások számára. Ezért javasolják a kormány számára, hogy 2024. január elsejével állítsa vissza a SZÉP-kártya felhasználásának kereteit annak eredeti rendeltetése szerint.
Álláspontjuk szerint a hazai szálláshely-szolgáltatókat meg kell védeni a nagy nemzetközi online közvetítőkkel szemben. Ehhez a BKIK már megfogalmazta törvényjavaslatát, amelynek előterjesztése folyamatban van.
A turisztikai vállalkozások úgy látják, a falusi turizmusban érdemes lenne a magasabb színvonalú, egyedi szolgáltatásokra fókuszálni és ezzel szólítani meg a belföldi látogatókat.
Ezen kívül továbbra is szükség lenne új, nagyszabású turisztikai attrakciókra, amelyek élénkítik a forgalmat – jelezték.
A BKIK vállalta, hogy az elhangzott javaslatokat eljuttatja a parlament Gazdasági bizottságához – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >