A turisztikai ügynökség új információs portált indít
Elindul az igyutazunk.hu – jelentették be a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) sajtótájékoztatóján kedden Budapesten.

Naprakész adatokkal szolgál majd az MTÜ új információs portálja
Jakab Zsófia az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta: a weboldalon folyamatosan frissülő cikkek, elemzések jelennek meg a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) és a big data állományok adatai alapján. Ezzel az ágazat, a sajtó és az érdeklődők is naprakész képet kapnak a hazai turizmusról.
Hozzátette: Európában Magyarország az egyetlen, ahol az NTAK 2019-es elindulása óta friss adatokkal, adatvezérelt döntéshozatal valósult meg: jelenleg 45 ezer szálláshelytől kapnak adatokat egyebek mellett a vendégek tartózkodási idejéről, helyéről, nemzetiségéről, ami segíti a célzott és megalapozott értékesítési döntések meghozatalát.
Az új információs hírportált a nyilvánosságnak és a sajtónak egyaránt készít elemzéseket a turisztikai térségekről, ismertetik a legnépszerűbb városok iránti bel-, és külföldi keresletet. Mindez hozzájárul az ágazat versenyképességének növeléséhez, és alapot nyújt a hosszú távú stratégiához, miszerint 2030-ig Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja – hangsúlyozta Jakab Zsófia.
Czelleng Ádám, az MTÜ kutatási és képzési igazgatója közölte: prognózisok mellett hatásvizsgálatot is készítenek, minden döntéshez. Az adatszolgáltató központ mellett számos más adatforrással dolgoznak, a modellek a mesterséges intelligenciára épülnek. Használják a mobilcella, online kassza vagy bankkártya adatokat, emellett keresési adatokkal, reptéri adatokkal és a közösségi média adataival is dolgoznak – sorolta.
Heti, havi és negyedéves riportokat tesznek közzé. Együttműködést kötöttek a KSH-val, így már hivatalos statisztikává válnak majd az NTAK adatai az augusztusi adatközléstől kezdődően.
Elmondta, hogy az új portálra minden adatforrás felhasználásával készítenek országos, vagy fővárosi elemzéseket, a funkcióit folyamatosan bővíteni tervezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Primark: továbbra is nagy az érdeklődés, de új üzletnyitásról nincs döntés
Tavaly májusban óriási érdeklődés mellett nyitotta meg első magyarországi üzletét…
Tovább olvasom >Siófok, Budapest és Eger népszerűsége a nyáron is töretlen a magyar vendégek körében
Siófok továbbra is a legvonzóbb nyári úti cél a magyarok…
Tovább olvasom >Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >