A tudatos üzleti kapcsolatépítés közel 100 milliárd forintot bevételt hoz évente a magyar kkv-knak
A közel fél évszázados múltra visszatekintő modernkori networking csak a 2008-ban tört be hazánkba, azóta viszont egyre több vállalkozó használja ki a benne rejlő üzleti potenciált. A profi kapcsolatépítés több mint a névjegykártyák cserélgetése vagy a közvetlen értékesítés ígérete: a hosszú távú, mindkét fél számára előnyös kapcsolatok évente 45 000 ajánlást generálnak csak a BNI Magyarország berkein belül – mondja Avidor András, a BNI vezetője. A világszerte 82 országban működő üzleti közösség március 21-én nagyszabású, mindenki számára nyitott Nemzetközi Networking Konferenciával várja azokat, akik a növekedést és a külpiaci terjeszkedést tűzték ki célul, vagy egyszerűen profi networkingessé szeretnének válni.
„Nagy utat járt be hazánkban a networking iparág az elmúlt 15 évben”
– mondja Avidor András, a BNI Magyarország alapítója és vezetője, egyben az üzleti közösség globális elnöki tanácsadói testületének tagja.
„A 2000-es évek elején még csupán néhány kamarai találkozón tudtak részt venni a közösség erejét felismerő vállalkozók, az óriási igényt azonban jól mutatja, hogy 2009-ben már teltházzal rendeztük meg az első networking konferenciánkat. Innen jutottunk el oda, hogy jelenleg évente körülbelül 2600 rendezvényt és képzést szervezünk országszerte, ráadásul a nemzetközi bekötöttségnek köszönhetően a külpiacra készülő vállalkozások is értékes tapasztalatokhoz és kapcsolatokhoz juthatnak a BNI közösségen belül. Ez persze nem teszi vízfejűvé a szervezetet, éppen ellenkezőleg, a vidéki helyszíneken is hatalmas az érdeklődés”
– teszi hozzá a szakember.
Kapcsolatépítés vagy networking? – nem mindegy
Többnyire azzal kapcsolatban is fogalomzavar van, hogy mi is pontosan az üzleti networking: a legtöbben addig jutnak el, hogy kicserélik egymás között a névjegykártyákat vagy közvetlen értékesítési ajánlattal fordulnak a másik vállalkozó felé. Ebből ugyan születhetnek rövid távú ismeretségek vagy akár üzleti lehetőségek is, viszont nagy valószínűséggel inkább az történik, hogy néhány nap múlva már feledésbe merülnek az így létrejött kapcsolatok.
„Valójában minden cég számára elengedhetetlen az együttműködések és partnerségek kialakítása, ez azonban egy belépő szint. A sikeres networking kulcsa ugyanis a tudatosság: ha eredményeket és növekedést várunk ettől az üzleti eszköztől, akkor mindenképpen stratégiai szemlélettel kell nekifogni”
– mondja Avidor András.
A másik alaptétel a networkingben a kölcsönösség, hiszen az üzleti kapcsolatépítésben rejlő potenciált úgy lehet maximálisan kiaknázni, ha organikusan adjuk és kapjuk az ajánlásokat. Ebben is jól teljesít a BNI Magyarország, egy-egy vállalkozó ugyanis átlagosan 25-50 valóban releváns, iparági ajánlást is generálhat a közösségen belül, ez összesen körülbelül 45 000 ajánlást jelent évente. Jelenleg a BNI tagsága egyébként több mint 1100 vállalkozásból áll hazánkban, míg a nemzetközi hálózat 82 országban közel 300 000 céget tömörít. Ebből adódóan nagyon sokszínű a közösség, különböző lehetőségekkel és célokkal, ezért is olyan fontos, hogy a nagyobb események mellett speciális csoportok és találkozók szerveződjenek. Ilyen például a BNI Select , mely az 1 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek tulajdonosait szólítja meg, hogy támogassák egymást céljaik elérésében.
Nemzetközi tudás magyar színtéren – érkezik a legfontosabb hazai networking esemény
Idén 15. alkalommal szervezi meg a BNI a Nemzetközi Networking Konferenciát, a nagyszabású eseményre március 21-én, a Budapesti Kongresszusi Központban várják az érdeklődő vállalkozókat. A program fókuszában a növekedés, a stratégiai partnerségek kialakításának jelentősége és a folyamatos networking lehetőségek lesznek, ugyanakkor a résztvevők azonnal hasznosítható értékesítési tippeket is magukkal vihetnek. A szakmai találkozó ugyanakkor fontos aktualitásokra is reagál: lesz női kerekasztal szekció Pálfi Éva, a Magyar Marketing Szövetség tavaly alakult Női Tagozatának vezetésével, de több előadást is szentelnek a mesterséges intelligencia úttörésének és a kapcsolódó üzleti lehetőségeknek.
„Ha valaki arra kíváncsi, hogyan érheti el, hogy ügyfelei 8-szor több ajánlást hozzanak neki, mint korábban, erre is választ kaphat, a programot pedig György László, a Nemzetgazdasági Minisztérium Kormánybiztosa zárja. Az értékes tudást olyan cégvezetők és szakemberek hozzák el, akik mögött sikeres vállalkozások állnak, ugyanakkor igazán nemzetközi eseményről beszélhetünk, hiszen vendégünk lesz a BNI Németország és Ausztria igazgatója, de várunk résztvevőket nemcsak német nyelvterületről, hanem Spanyolországból vagy Lengyelországból is. A több száz fős magyar közönség tehát a gazdag útravaló mellett komoly networking lehetőségekhez jut”
– hangsúlyozza Avidor András.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >Egy pedagógusokat támogató program és egy gyapjúfeldolgozó vállalat nyerte a Generali EnterPRIZE 2024-es pályázatát
Az elmúlt évek súlyos válságai a mindennapokban és a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnyílik a KKV Park Debrecen Déli Gazdasági Övezetében
Hamarosan használatba vehetik a kis- és középvállakozások a Debrecen Déli…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >