A Tokaji is szerepel az EU Kínával kötött földrajzi árujelzők oltalmáról szóló megállapodásban
A Tokaji megnevezés is szerepel az Európai Unió és Kína között létrejött, száz európai és száz kínai terméket tartalmazó földrajzi árujelző oltalom alá helyezéséről szóló kétoldalú megállapodásban, amelynek célja a listán szereplő áruk védelme az utánzatokkal és a visszaélésekkel szemben – közölte az Európai Bizottság szerdán.
A megállapodás szerint oltalom alá kerülő földrajzi árujelzők uniós jegyzéke a Tokaji mellett olyan termékeket tartalmaz, mint a Champagne, a Feta sajt, az Irish Whiskey, a Münchener Bier, az Ouzo, a Polska Wódka, a Porto, a Prosciutto di Parma és a Queso Manchego. A kínai termékek között pedig például a Pixian Dou-Ban (Pihszieni babpép), az Anji Bai Cha (Ancsi fehér tea), a Panjin Da Mi (Panjin rizs) és az Anqiu Di Jiang (Ancsiui gyömbér) szerepel.
Az EU részéről a teljes elfogadáshoz az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsának jóváhagyására van még szükség. A megállapodás várhatóan még 2020 végéig hatályba lép. A hatálybalépést követő négy év elteltével a megállapodás mindkét részről további 175 földrajzi árujelzővel bővül – közölték.
Az uniós agrár-élelmiszeripari export szempontjából Kína a második legjelentősebb célország. A 2018 szeptembere és 2019 augusztusa közötti időszakban a kivitel értéke elérte a 12,8 milliárd eurót. Kína a földrajzi árujelzők oltalma alatt álló termékek uniós exportját tekintve is a második legfontosabb célállomás, ezek a termékek – köztük borok, agrár-élelmiszeripari termékek és szeszes italok – az összes kivitel mintegy 9 százalékát teszik ki.
Az unió közel 3300 – oltalom alatt álló földrajzi jelzést (OFJ), vagy oltalom alatt álló eredetmegjelölést (OEM) – jegyez. Emellett további mintegy 1250 nem uniós elnevezés élvez oltalmat az EU-n belül, elsősorban a Kínával kötötthöz hasonló kétoldalú megállapodásoknak köszönhetően. Az uniós földrajzi árujelzők piaci volumenben mintegy 74,8 milliárd eurót képviselnek, és együttesen az uniós élelmiszer- és italexport 15,4 százalékát teszik ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >