A tojástermelők szövetsége szerint olcsó import tojásokkal veszélyezteti a magyar piacot a Penny Market
Olcsó külföldi étkezési tojások jelentek meg a Penny Market magyarországi bolthálózatában, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége szerint az üzletlánc lépése alkalmas lehet arra, hogy kaotikus állapotokat teremtsen a hazai tojásárakban. A Penny szerint a választék túlnyomó többségét magyar tojások teszik ki, ugyanakkor az ársapkás termékek esetében még fontosabb szempont a vásárlók igényeinek teljeskörű kiszolgálása, a pénztárcabarát árak biztosítása, akár import áruval is.
A szövetség az MTI-nek küldött csütörtöki közleményében hangsúlyozta: a hazai termelők szerint a Penny Market magatartása inkorrekt, mert hazai étkezési tojásokból van elegendő és megfelelő árukínálat a magyar piacon.
A Penny Marketnek megvannak a kialakított magyar beszállítói kapcsolatai a hazai piacon, de az üzletlánc az itteni partnereitől érkező ajánlatokat az utóbbi időszakban visszautasította. A szövetség szerint ez nem tisztességes lépés a hazai termelőkkel szemben, miközben a behozatal alkalmas lehet arra, hogy a teljes magyar piacon letörje az egyébként is csökkenő tendenciát mutató tojásárakat – fogalmazott közleményében a szervezet.
A magyar tojásszektor szereplői hajlandók az észszerű árversenyre, de az előállítási költségek meghatározzák azt az árszínvonalat, amely alatt a vállalkozások számára már nem lehet kifizetődő a termelés. Az étkezésitojás-termelés jövedelemtermelő képessége alacsony, és az árstabilitás elvesztése pillanatok alatt tehet tönkre vállalkozásokat a hazai piacon – hívta fel a figyelmet a tojástermelők szövetsége.
A szervezet szerint az elmúlt évek gazdasági és piaci eseményei bebizonyították, hogy a hazai tojáságazat stratégiai szerepet tölt be az élelmiszer előállításában, ezért szükség van a kiszámítható és stabil magyar tojástermelésre. A magyar piac éves szinten étkezési tojásokból nem önellátó, így a karácsonyi és a húsvéti csúcsidőszakokban a tojásbehozatal indokolt lehet, de most a belföldi tojáskínálat kielégítő, a kereskedői megrendeléseknek a hazai termelők zökkenőmentesen eleget tudnak tenni – írták.
Minden piaci szereplő hosszú távú érdeke, hogy a tojástermelők és a kereskedők együttműködése tisztességes legyen, de a Penny Market mostani lépése kifejezetten árt a korrekt üzleti kapcsolatoknak – hangsúlyozta közleményében a szövetség.
A Penny Magyarország számára kiemelten fontos a lokális termelők és gazdák támogatása, hogy minél több hazai termék legyen elérhető üzleteiben, éppen ezért a legtöbb magyar tojásbeszállítóval is kapcsolatban áll. A folyamatos tárgyalásoknak köszönhetően a választék túlnyomó többségét jelenleg is magyar tojások teszik ki, ugyanakkor az ársapkás termékek esetében még fontosabb szempont a vásárlók igényeinek teljeskörű kiszolgálása, a pénztárcabarát árak biztosítása, akár import áruval is – közölte a vállalat.
„Fontosnak tartjuk, hogy ebben a nehéz gazdasági helyzetben enyhítsük vásárlóink terheit, így kizárólag olyan megállapodásokat kötünk meg, amelyek ezt a célunkat elősegítik. Jelenlegi kínálatunkban a nyugati régióban érhető el import tojás, egy speciális, fehér héjú típus, amely a fogyasztók számára kedvező árponttal rendelkezik”
– írták az MTI-nek adott válaszukban.
Kapcsolódó cikkeink
75 ezer tojásból készült rántottával várt minden debrecenit a piacvezető Tranzit Csoport
600 liter olaj, 70 kg étkezési só és 2, 2…
Tovább olvasom >75 ezer tojásból készít rántottát a debreceni Tranzit-csoport kényelmi élelmiszereket gyártó cége
A világ legnagyobb tojásrántottájával vár minden debrecenit a piacvezető Tranzit…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztóknak kedvez a jótállás szabályainak változása
A kötelező jótállásra vonatkozó szabályok módosításával a fogyasztók újabb és…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >