A tojás exportja nőtt az EU-ban és Magyarországon is
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és tojástermékimportja 12,5 százalékkal 26 ezer tonnára nőtt 2024 első három hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az import 78 százaléka Ukrajnából és az Egyesült Királyságból származott.
A közösség tojás- és tojástermékexportja 22 százalékkal 91 ezer tonnára emelkedett 2024. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest. Az unió legnagyobb célországai: az Egyesült Királyság (37 százalék részesedés az exportból), Japán (19 százalék) és Svájc (13 százalék) együttesen 62 ezer tonna tojást és tojásterméket vásároltak a közösségből az idei év első három hónapjában. Az Egyesült Királyságba 1 százalékkal, Svájcba 9 százalékkal, Japánba pedig 44 százalékkal nőtt a kivitel a megfigyelt periódusban.
A KSH adatai alapján Magyarország 10 ezer tonna héjas tojást (–7 százalék) vásárolt a nemzetközi piacról 2024 első négy hónapjában
Ezen belül 12 százalékkal több, csaknem 7 ezer tonna friss tojást szállított be. A héjas tojás exportja 29 százalékkal 5,5 ezer tonnára emelkedett, ezen belül a friss tojás kivitele 403 tonna (+5 százalék) volt 2024. január–április között az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Az Európai Bizottság adatai szerint az unióban az étkezési tojás csomagolóhelyi ára 217 euró/100 kilogramm volt 2024 első huszonhét hetében, ami 13 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 50,53 forint/darab volt 2024 első huszonhét hetében, ami 19,3 százalékkal maradt el a 2023. év azonos időszakának átlagárától.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >