A többség szerint adózzanak az élvezeti cikkek
Az emberek többsége az élvezeti cikkek megadóztatásával pótolná a gazdasági válság miatt kieső állami bevételeket, miközben negatívabban ítélik meg a pénzügyi szektort, valamint az autóipart.
A Szonda Ipsos 23 országot, köztük Magyarországot érintő felmérése szerint a megkérdezettek közül háromból két vásárló támogatja a cigaretta adójának emelését. A vásárlók 53 százaléka ért egyet az alkohol és 35 százalékuk az édességek és rágcsálnivalók pótlólagos megadóztatásával. A megkérdezettek további 13 százaléka támogatja az üdítőitalok adójának emelését is.
A Szonda Ipsos közleményében kiemelte: a fogyasztók ezektől az iparágaktól várják, hogy kisegítsék a kormányokat abból a nehézségből, amelybe a bankszektor és az autóipar sodorta őket. Ezt az is bizonyítja, hogy bár a pénzügyi szektor és az autóipar megítélése jelentősen romlott az elmúlt két évben, a megkérdezetteknek csupán 25 százaléka támogatná a vállalati adók emelését, míg 17 százalékuk értene egyet az autóiparra negatívan ható ”dugódíj” bevezetésével.
A felmérésben résztvevő országok a világ bruttó hazai termékének, GDP-jének 75 százalékát adják. A legutóbbi adatfelvételt a közvélemény-kutató 2009. április 14. és május 7. között végezte el a 18 év feletti internet-felhasználók között, országonként ezer fős reprezentatív mintán – közölte az MTI Eco.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >