A többség jövőre többet költene környezetbarát termékekre
A WPP csoport által több mint 5700 fő megkérdezésével, hét országra kiterjedő nemzetközi kutatás eredményei szerint a fogyasztók a recesszió és a magasabb árak ellenére is úgy vélik, megéri környezetbarát terméket vásárolni.
A résztvevők többsége jelezte, hogy tervei szerint jövőre az ideinél többet költene az ilyen árucikkekre – közli a Világgazdaság Online az ELTE TTK hírlevelét.
A felmérés szerint Brazília, India és Kína lakosai a leglelkesebbek a zöld árucikkek és a környezetbarát vállalati kezdeményezések iránt.
A kutatás adatai szerint jelentős különbségek is felfedezhetők a nemzeti attitűdök között. A brit, francia és brazil válaszadók például úgy vélik, hogy országuk környezeti állapotának megóvása rossz irányba halad. Velük szemben viszont az amerikai, német, kínai és indiai állampolgárok bizakodóak saját hazájukat illetően.
A válaszadók többsége szerint napjainkban rendkívül fontos, hogy a nemzeti és nemzetközi vállalkozások környezetbarát attitűdöt valljanak. A megkérdezettek véleménye szerint a cégeknek csökkenteniük kell az üzleti és gyártási folyamatok környezetterhelését és a termékeikben található káros anyagok mennyiségét. A felmérés szerint a fogyasztók elvárják, hogy a társadalom iránt felelős vállalat energiahatékonyan működjön, hasznosítson újra, csökkentse a felesleges csomagolást és támogassa a zöld innovációt.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kiiktatja a mesterséges adalékokat a Cheetos és Doritos snackekből a PepsiCo
A PepsiCo mesterséges színezékek és ízesítők nélküli változatokat dob piacra…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >EU: Újra napirenden az „húsnevek” tiltása a növényi alapú termékeknél
Nem tágít az Európai Bizottság a húsra utaló kifejezések –…
Tovább olvasom >