A többség jövőre többet költene környezetbarát termékekre
A WPP csoport által több mint 5700 fő megkérdezésével, hét országra kiterjedő nemzetközi kutatás eredményei szerint a fogyasztók a recesszió és a magasabb árak ellenére is úgy vélik, megéri környezetbarát terméket vásárolni.
A résztvevők többsége jelezte, hogy tervei szerint jövőre az ideinél többet költene az ilyen árucikkekre – közli a Világgazdaság Online az ELTE TTK hírlevelét.
A felmérés szerint Brazília, India és Kína lakosai a leglelkesebbek a zöld árucikkek és a környezetbarát vállalati kezdeményezések iránt.
A kutatás adatai szerint jelentős különbségek is felfedezhetők a nemzeti attitűdök között. A brit, francia és brazil válaszadók például úgy vélik, hogy országuk környezeti állapotának megóvása rossz irányba halad. Velük szemben viszont az amerikai, német, kínai és indiai állampolgárok bizakodóak saját hazájukat illetően.
A válaszadók többsége szerint napjainkban rendkívül fontos, hogy a nemzeti és nemzetközi vállalkozások környezetbarát attitűdöt valljanak. A megkérdezettek véleménye szerint a cégeknek csökkenteniük kell az üzleti és gyártási folyamatok környezetterhelését és a termékeikben található káros anyagok mennyiségét. A felmérés szerint a fogyasztók elvárják, hogy a társadalom iránt felelős vállalat energiahatékonyan működjön, hasznosítson újra, csökkentse a felesleges csomagolást és támogassa a zöld innovációt.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >