A The Coca-Cola Company 5by20 néven átfogó programot indít a nők gazdasági szerepének erősítésére
A The Coca-Cola Company bejelentette, hogy 2020-ra 5 millió nő gazdasági sikerét kívánja előmozdítani. A 5by20 néven futó kezdeményezés kísérleti jelleggel indult el négy országban, majd összesen 12 országra terjesztik ki: Brazíliára, Kínára, Costa Ricára, Egyiptomra, Haitire, Indiára, Kenyára, Mexikóra, Nigériára, a Fülöp-szigetekre, Dél-Afrikára és Thaiföldre. Az 5by20 már ez év végéig jó eséllyel 300 000 nőt ér el. A programhoz az ENSZ női tagozata (UN Women) is csatlakozott.
Az üdítőipari világcég üzleti ismeretekhez, pénzügyi szolgáltatásokhoz és eszközökhöz biztosít hozzáférést a programban résztvevő nőknek, hogy sikeres vállalkozókká válásukkal virágzó és fenntartható közösségek létrejöttét segítse elő.
“A nőkre fordított figyelem mindig jó befektetés, mert ők a fenntartható gazdasági növekedés és fejlődés mozgatórugói ” – mondta Muhtar Kent, a The Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatója. „Izgatottan várom, hogy tényleg sikerül-e 5 millió nőt bevonnunk a programba. Mélyreható globális és üzleti hatása lesz annak, hogy segítünk átalakítani az életüket, és ezzel azokét a közösségeket is, amelyeknek meghatározó tagjai.”
Kínában a 5by20 partnere a Kínai Nők Szövetsége (All China Women’s Federation). Velük közösen indul a program Guanxi tartományban kísérleti jelleggel. Kenyában fiatal női vállalkozók kapnak üzleti képzést, kiskereskedelemben hasznosítható tudást és eszközöket, hogy a TechnoServe nevű céggel karöltve útnak indíthassák saját vállalkozásukat. Mexikóban szintén fiatal nők üzleti képzése indul, emellett a munkába állásra is felkészítik őket.
A cél érdekében a The Coca-Cola Company stratégiai partnerségre lépett az ENSZ női tagozatával is, amelynek keretében 40 000 nő gazdasági felemelkedését segítik Dél-Afrikában, Brazíliában és Egyiptomban a következő 3 évben. Az együttműködés 4 millió dolláros befektetést jelent a két fél részéről. Egyiptomban kiskereskedelmi kioszkokat biztosítanak a női vállalkozóknak, illetve üzleti képzést és mentori segítséget nyújtanak majd. Brazíliában a program az újrahasznosításra, a női kézművesek és közösségi vezetők elérésére fókuszál. Dél-Afrikában üzleti képzést és hálózatépítési ismereteket kapnak majd a kiskereskedők.
„A nőknek több lehetőséget kell adni, hogy teljes értékű és a férfiakkal egyenjogú szereplőként léphessenek fel a munkaerőpiacon. Számos tanulmány bizonyítja, hogy minél több női alkalmazottat foglalkoztat egy cég, annál magasabb szintű az innováció, a termelékenység és a profitráta is.” – magyarázta Michelle Bachelet, az ENSZ női tagozatának vezetője. „Tagozatunk a nők gazdasági felzárkózását hivatott segíteni, mert ezzel tehetünk legtöbbet a női egyenjogúságért.”
„A női vállalkozók sikerét világszerte sok minden gátolja” – mondta Charlott Oades, a
The Coca-Cola Company, Nők a Gazdasági Felemelkedésért szervezetének globális igazgatója. „Úgy véljük, a képzésekkel, a pénzügyi és támogató hálózatok elérhetővé tételével a nők könnyebben veszik majd az akadályokat és kiaknázzák a lehetőségeket, hogy fenntartható vállalkozásokat működtessenek.”
A 5by20 kezdeményezéssel lefedett országok mellett a The Coca-Cola Company több más országban is erőfeszítéseket tesz a nők támogatására. A világcég júniusban tért vissza a burmai piacra. Ez alkalomból bejelentette, hogy a Coca-Cola Alapítvány 3 millió dollárral támogatja a Pact nevű helyi civilszervezetet, hogy elősegítse a nők gazdasági szerepének erősödését és a munkahelyteremtést WORTH nevű programjával.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >