A Tesco vásárlói közel 200 tonna élelmiszeradománnyal teszik szebbé a rászorulók karácsonyát
A Tesco idén is csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Karácsonyi Adománygyűjtő akciójához. Az áruházban vásárlók ezúttal összesen 490 ezer adag étel elkészítéséhez járultak hozzá. Az áruházlánc az előző évekhez hasonlóan a vásárlók felajánlásait kiegészítette az összegyűjtött élelmiszerek értékének 20 százalékával, így további 21 millió forinttal járul hozzá az Egyesület munkájához.
November utolsó hétvégéjén (november 23-25.) a Tesco idén immár tizenegyedik alkalommal csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Karácsonyi Adománygyűjtő kampányához. Az akcióban 161 Tesco áruház vett részt, és számos áruházi munkatárs segítette önkéntesként a gyűjtést. A vásárlók önzetlen felajánlásainak köszönhetően a Tesco áruházakból 36 509 kg cukor, 37 656 kg liszt, 18 789 kg rizs, 15 927 kg konzerv, 22 523 kg tészta, valamint 15 073 kg édesség, 2156 kg bébiétel és 22 946 l tej, 24 334 l étolaj kerülhet idén a rászoruló családok asztalára. A vásárlók által adományozott termékek összértéke több mint 101 millió forint, amit a Tesco további 21 millió forint adománnyal egészít ki, támogatva ezáltal az Élelmiszerbank élelmiszermentő tevékenységét.
A kezdeményezés sikerességét az is bizonyítja, hogy a tavaly adományozott 178 tonna élelmiszernél idén 10 százalékkal többet, 196 tonna adományt gyűjtöttek össze az Élelmiszerbank önkéntesei.
A Tesco 21 millió forintos hozzájárulásával az Élelmiszerbank alaptevékenységét, az élelmiszermentést támogatja. Az Egyesület ezáltal több mint 630 millió forint értékű mentett élelmiszerekből álló adomány célba juttatását tudja biztosítani nem csak az ünnepek alatt, de az év többi napján is, támogatva ezzel a rászorulókat.
A Tesco a tavalyi évben – első alkalommal – felkérte partnereit is, hogy társuljanak a kezdeményezéshez. Idén ismét csatlakozásra buzdította szállítóit az áruházlánc, hogy lehetőségeikhez mérten ők is segítsék a rászorulókat. A felhívásra az Aranyfácán Kft. jelezte közreműködését, akik 3 raklap paradicsomlé felajánlásával okoztak örömet kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
„Nagy öröm számunkra, hogy vásárlóink évről-évre egyre több tartósélelmiszert adományoznak felhívásunkra, ezzel is bizonyítva, hogy számukra is fontos embertársaik támogatása. Külön büszkeség, hogy a Magyar Élelmiszerbank Egyesület partnereként a Tesco az élelmiszeradományokon felül további pénzügyi támogatásban is részesíti a szervezetet, így az egész éves munkájukhoz is hozzájárulhatunk. Hisszük, hogy egyetlen falat sem veszhet kárba, senki sem feküdhet le éhesen. Köszönjük vásárlóinknak és munkatársainknak, hogy ők is így gondolják!” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
Több mint 20 éves hazai működése során a Tesco a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. 205 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már több mint 150 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszer-felesleget. 2014 szeptemberétől 2018 szeptemberéig összesen több mint 7,5 milliárd forint értékben, közel 15 854 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszermentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >Az Allee-ban adták át az ország első beltéri antenna rendszerét, amelyen mindhárom mobilszolgáltató 5G hálózata elérhető
A több szolgáltatót kiszolgáló beltéri hálózat egyedülálló az országban, különlegessége,…
Tovább olvasom >