A Tesco publikálta Sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási jelentését
A Tesco immár negyedik alkalommal mutatja be transzparensen, mit tesz annak érdekében, hogy valóban befogadó munkahely legyen. A vállalat célja, hogy egy egységes ökoszisztéma kapcsolja össze sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási vállalásait a rendszerszintű változás érdekében. A riport az elmúlt egy év eredményeit és a Tesco új, hároméves DEI stratégiájának legfontosabb pilléreit is tartalmazza.
Az elmúlt négy évben az áruházlánc nagyot lépett előre a befogadó és támogató munkakörnyezet megteremtése terén, ennek eredményét pedig a kollégák visszajelzései és független elismerések is alátámasztják. A Tesco munkavállalóinak közel 90 százaléka érzi úgy, hogy a vállalatnál önmaga lehet, és szívesen látják a csapatban, míg a vállalat menstruációs szegénység ellen indított kezdeményezése, illetve a közösségi jóllétet vagy a befogadást támogató programjai több díjat is nyertek.
„A Tescónál minden tevékenységünk középpontjában az emberek állnak, legyenek azok kollégáink, vásárlóink vagy éppen szállítóink. Magyarországon közel 8300 aktív munkatárs dolgozik a vállalatnál, és büszkék vagyunk mindegyikőjük egyedi értékeire. Legfőbb célunk, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol mindenkit szívesen látunk, és ahol mindenki nap mint nap bátran önmaga lehet. Örömmel tapasztaljuk, hogy mára belső felmérésünk szerint kollégáink 87 százaléka úgy érzi, befogadják, elismerik és megbecsülik a Tescónál. Most publikált 2024-es Sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási jelentésünk jól összefoglalja az elmúlt évben elért eredményeinket ezen a területen, és azt is megmutatja, hol kell még többet tennünk a fejlődés érdekében. A nemek közötti összkereset-különbségre vonatkozó adatainkat is tartalmazó beszámolónkat immár negyedik éve hozzuk nyilvánosságra önkéntesen, és ezúttal új stratégiánkat is bemutatjuk benne, amely lehetővé teszi, hogy a sokszínűség, esélyegyenlőség és befogadás még inkább mindennapi működésünk szerves részéve váljon”
– mondta Túróczi Norbert, a Tesco-Global Zrt. HR vezetője.
Hároméves stratégiája 5 fő vállalásának kialakításakor a Tesco a „Számít a véleményed” munkavállalói felmérést tekintette a legfontosabb visszajelzési mutatónak. Az eredmények alapján azonosítani tudták, hogy mely területekre kell nagyobb hangsúlyt fektetniük, és hogyan tudják kollégáikat nap mint nap még hatékonyabban támogatni. A különböző közösségek érdekeinek képviselete, a rugalmas munkavégzés, az akadálymentesség, a befogadó toborzás, valamint a fiatalok karrierlehetőségeinek javítása az az öt kulcsfontosságú terület, amelyeken a Tesco jelentős és fenntartható változást érhet el úgy, hogy az minden kolléga számára érezhető legyen. A nemrég bevezetett „Ez vagyok én” elnevezésű felmérés pedig az egyik támogató eszköz abban, hogy a vállalat a stratégiáját a gyakorlatba is át tudja ültetni, és olyan kezdeményezéseket valósítson meg, amelyek hitelesen reflektálnak a munkatársak igényeire.
A jóllétnek központi szerepe van a Tescónál, ezért az ezzel kapcsolatos szükségleteket a vállalat tudatosan kezeli és a mindennapokban is nagy hangsúlyt fektet rá. Mivel a munkavállalók közel 70 százaléka nő, a vállalat külön felelősséget érez a támogatásuk iránt, így ingyenes intim higiéniai termékeket biztosít kolléganőinek a mosdókban, valamint 2024 júniusa óta minden sajátmárkás menstruációs terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában. A női munkatársakat továbbá személyre szabott fejlődési tervvel, valamint külön fejlesztési programmal is segíti karrierjük előrehaladásában, melynek köszönhetően tavaly óta növekedett a felsővezetői pozíciókat betöltő nők aránya. Emellett fiatal vezetőknek szóló, frissdiplomás, illetve gyakornoki programjaival, valamint oktatási központja, a Tesco Akadémia által 1000-1500 főnek nyújtott képzéseivel és gyakorlati lehetőségeivel támogatást biztosít a pályakezdő, fiatal tehetségeknek karrierjük beindításához. A Tesco nemrég Munkavállalói Támogató Programját is megújította, ezáltal a kollégák többféle módon is igénybe vehetik az ingyenes és folyamatosan elérhető szakértői tanácsadási szolgáltatást.
„Hogy jó úton járunk, azt több díj és elismerés is bizonyítja. Továbbra is aktívan foglalkozunk azonban azokkal a területekkel, ahol még fejlődésre van szükség, így például a megváltozott munkaképességű kollégáink munkahelyi élményének javításával, a női vezetők számának további növelésével, a rugalmas munkavégzési lehetőségek bővítésével, áruházaink, logisztikai központjaink és Központi irodánk akadálymentesítésével, valamint a munkatársaink jóllétét és mentális egészségét biztosító eszköztár szélesítésével” – tette hozzá Túróczi Norbert.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Távozik Parragh László a KAVOSZ éléről is
Parragh Lászlónak a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) után a…
Tovább olvasom >