A Tesco népszerűbb nálunk, mint hazájában
A Tesco az elmúlt húsz év legrosszabb eredményét produkálta 2008-ban a maga 5 százalékos profit-növekedéssel az Egyesült Királyságban, Közép-Európában viszont az áruházlánc sikeresebb, mint valaha.
A Tesco várhatóan 3 milliárd fontos profitot jelent, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat azonban hazai pályán már megérezte a riválisok, különösen az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit. Az Európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl. A lengyel áruházakat irányító Ryszard Tomaszewski elmondása szerint a sikert az erőteljes árcsökkentésnek köszönhetik. Az "Európa egyéb részéhez" tartozó országokban (Magyarország, Lengyelország, Törökország, Csehország, Szlovákia) a bevétel tavaly augusztusig 35 százalékkal növekedett, a Tesco pedig várhatóan hangsúlyozza majd, hogy Közép-Európa a növekedésének fő forrása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
399 forintos kenyérlángos, 450 forintos forralt bor: saját belvárosi karácsonyi vásárt nyit az ALDI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Összefogni igazán megéri: 2000 hátrányos helyzetű gyermek karácsonyát teszi szebbé a Lidl és vásárlói
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Több mint 30 tonna adomány gyűlt össze a Magyar Vöröskereszt és az Auchan adománygyűjtési akciójában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
