A Tesco népszerűbb nálunk, mint hazájában
A Tesco az elmúlt húsz év legrosszabb eredményét produkálta 2008-ban a maga 5 százalékos profit-növekedéssel az Egyesült Királyságban, Közép-Európában viszont az áruházlánc sikeresebb, mint valaha.
A Tesco várhatóan 3 milliárd fontos profitot jelent, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat azonban hazai pályán már megérezte a riválisok, különösen az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit. Az Európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl. A lengyel áruházakat irányító Ryszard Tomaszewski elmondása szerint a sikert az erőteljes árcsökkentésnek köszönhetik. Az "Európa egyéb részéhez" tartozó országokban (Magyarország, Lengyelország, Törökország, Csehország, Szlovákia) a bevétel tavaly augusztusig 35 százalékkal növekedett, a Tesco pedig várhatóan hangsúlyozza majd, hogy Közép-Európa a növekedésének fő forrása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Kettéválhat a Kraft Heinz
Jelentős átalakításra készül a világ egyik legismertebb élelmiszeripari vállalata, a…
Tovább olvasom >Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves
Fennállásának 200. évfordulóját ünnepli Szlovénia legnagyobb sörgyára, a Lasko Pivovarna…
Tovább olvasom >