A Tesco népszerűbb nálunk, mint hazájában
A Tesco az elmúlt húsz év legrosszabb eredményét produkálta 2008-ban a maga 5 százalékos profit-növekedéssel az Egyesült Királyságban, Közép-Európában viszont az áruházlánc sikeresebb, mint valaha.
A Tesco várhatóan 3 milliárd fontos profitot jelent, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat azonban hazai pályán már megérezte a riválisok, különösen az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit. Az Európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl. A lengyel áruházakat irányító Ryszard Tomaszewski elmondása szerint a sikert az erőteljes árcsökkentésnek köszönhetik. Az "Európa egyéb részéhez" tartozó országokban (Magyarország, Lengyelország, Törökország, Csehország, Szlovákia) a bevétel tavaly augusztusig 35 százalékkal növekedett, a Tesco pedig várhatóan hangsúlyozza majd, hogy Közép-Európa a növekedésének fő forrása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >