A Tesco Mobile nem hárítja át a távközlési adót ügyfeleire
A Tesco Mobile nem emeli percdíjait legalább 2012. október 1-jéig, a július 1-jén bevezetésre kerülő új távközlési adó ellenére – közölte a társaság kedden az MTI-vel.
A virtuális mobilszolgáltató március 1-jei indulásakor az ígérte, hogy tarifáit mindenkor az átlátható, könnyen megérthető percdíjak fogják jellemezni, és ehhez kívánja tartani magát a jövőben is, anélkül, hogy az új adót bármilyen formában beépítené a szolgáltatás díjába – hangsúlyozza a cég.
A közlemény szerint a társaság a rugalmasságából és az eddigi erős ügyfélszerzéséből eredően talált forrást az új adó költségeinek finanszírozására, így nem kívánja az adó miatti megnövekedett terheket az ügyfeleire tovább hárítani. Hozzátették, hogy a Tesco Mobile működésének első három hónapja kiemelkedően sikeresnek bizonyult, a tulajdonosok időszaki célkitűzéseit lényegesen meghaladta az értékesítés mennyisége.
Az Országgyűlés június 4-én úgy módosította a távközlési adó erre az évre érvényes szabályait, hogy az adó összege havonta magánszemélyek után legfeljebb négyszáz, a cégeknél ezernégyszáz forint lehet.
Az Országgyűlés május közepén határozott a hívásonként és megkezdett percenként kétforintos telefonadó bevezetéséről; a július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatóknak minden elküldött üzenet – SMS és MMS – után is.
A mobilszolgáltatók közül a Telenor még májusban jelezte, hogy az új, perc alapú távközlési adót érvényesíteni fogja áraiban mindaddig, amíg a szektort sújtó két különadó közül az egyiket kivezetik.
A Vodafone azt közölte, hogy az új adó terhét megosztja az előfizetőkkel, az emelés azonban minden esetben kisebb lesz, mint a kivetett adó. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ingyenes házhozszállítással indítja az évet az Aldi
A házhozszállítás egyre nagyobb teret hódít Magyarországon, hiszen a vásárlók…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország 4. alkalommal nyerte el a Top Employer díjat
A Lidl Magyarország sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a Top…
Tovább olvasom >Elindult a Nestlé és a SPAR Évtervező kampánya
Az újév kezdetén sokan döntenek úgy, hogy változtatnak életmódjukon, ám…
Tovább olvasom >