A Tesco megfékezte az árakat, és eltörölte az áfa összegét
A Tesco 2012-ben arra számít, hogy a gazdasági válság miatt a vásárlók döntésénél nagy jelentőséget kap az ár-érték arány, és felértékelődik az akciók szerepe. A 2012. január 1-től 27 százalékra emelkedett áfa miatt jelentkező áremelkedést az áruházlánc úgy próbálta enyhíteni, hogy január hónapban az áfa mértékével megegyező kedvezményt kínált közel 600 termék árából, március 1-én pedig ismét megújul a több mint 1000 terméket érintő „Megfékezzük az árakat” kampány.
Mind a száraz, mind a nedves szósz olyan kategória, amelynek kiskereskedelmi eladása értékben és mennyiségben is növekedett tavaly, az előző évhez viszonyítva. Éves piacuk együttesen mintegy 10 milliárd forintra emelkedett.
A fellendülés egyik oka a széles és mély kínálat, ami megfelel a magyar fogyasztók igényeinek. Különösen aktívan innoválnak a száraz szószok gyártói; viszonylag gyakran jelennek meg új ízesítésű alapokkal. Tavaly több márka választékát szélesítették főzelékalapporokkal, amik külön újdonságnak számítanak.
Kutatások jelzik az új irányokat
A Nielsen kutatásai jelzik, hogy milyen irányokban változnak az étkezési szokások, és a gyártók egy része követi őket. Például jelentősen nőtt a prézlis/bundás alapok eladása. Továbbra is jól teljesítettek a kereskedelemben a 2010-ben fellendült gyros és kebab ízek.
Figyelemre méltóan erős a gyártói márkák piaci pozíciója száraz szószoknál és mártásoknál. Legutóbb, 2010. december–2011. november során 97 százalék jutott rájuk, az összes bolti forgalomból. Szintén ebben az időszakban a nedves szószok gyártói márkáinak részaránya 74 százalék.
Az eladótérben az alapvető élelmiszerek között
A kategóriák menedzselésénél fő szempont, hogy a száraz és nedves szószokat az alapvető élelmiszerek között, elsősorban a kapcsolódó tészta, rizs és konzerv közelében célszerű megjeleníteni. A kereskedők legtöbbször az egyes márkablokkokon belül igyekeznek sorba rendezni a különböző ételtípusokhoz felhasználható alapokat és szószokat.
Másodlagosan gyakran a zöldségek közelében helyezik ki a szószokat. Környékük alkalmas receptfüzetek vagy lapok elhelyezésére is, hogy főzési tippeket adjanak a vásárlóknak az eladás helyén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >