A Tesco marad, hiába csökkent a nyeresége
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója nyilatkozatában kijelentette, hogy a cég továbbra is elkötelezett Magyarország és más közép-európai piacok iránt, ahol jelen van. Annak ellenére, hogy az üzemi nyereségük jelentősen csökkent az elmúlt üzleti évben, a Tesco nem tervezi a régióból való kivonulást – számol be a Privatbankár.
A Tesco közép-európai vállalkozásai a 2024/2023-as pénzügyi évben 90 millió font (több mint 41,4 milliárd forint) üzemi profitot értek el, ami 50 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek hátterében a költségek növekedése és a kedvezőtlen magyarországi szabályozás (a nagy áruházláncokat sújtó különadó) áll. A régióban működő nyitva tartó boltokban a Tesco értékesítése mindössze 0,2 százalékkal nőtt az időszakban.
Ugyanakkor a Tesco hazai piacán, az Egyesült Királyságban, kiemelkedően teljesített. Az árbevétel növekedésének köszönhetően a cég az előző üzleti évben 2,3 milliárd font (több mint 10580 milliárd forint) profitot ért el, ami számottevő növekedés az előző évhez képest, amikor 882 millió fontos nyereséget értek el. A sikeres brit piaci teljesítmény lehetővé teszi számukra, hogy kompenzálják a közép-európai piacokon tapasztalt nehézségeket, és megerősíti elkötelezettségüket a régió iránt.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >