A Tesco marad, hiába csökkent a nyeresége
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója nyilatkozatában kijelentette, hogy a cég továbbra is elkötelezett Magyarország és más közép-európai piacok iránt, ahol jelen van. Annak ellenére, hogy az üzemi nyereségük jelentősen csökkent az elmúlt üzleti évben, a Tesco nem tervezi a régióból való kivonulást – számol be a Privatbankár.
A Tesco közép-európai vállalkozásai a 2024/2023-as pénzügyi évben 90 millió font (több mint 41,4 milliárd forint) üzemi profitot értek el, ami 50 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek hátterében a költségek növekedése és a kedvezőtlen magyarországi szabályozás (a nagy áruházláncokat sújtó különadó) áll. A régióban működő nyitva tartó boltokban a Tesco értékesítése mindössze 0,2 százalékkal nőtt az időszakban.
Ugyanakkor a Tesco hazai piacán, az Egyesült Királyságban, kiemelkedően teljesített. Az árbevétel növekedésének köszönhetően a cég az előző üzleti évben 2,3 milliárd font (több mint 10580 milliárd forint) profitot ért el, ami számottevő növekedés az előző évhez képest, amikor 882 millió fontos nyereséget értek el. A sikeres brit piaci teljesítmény lehetővé teszi számukra, hogy kompenzálják a közép-európai piacokon tapasztalt nehézségeket, és megerősíti elkötelezettségüket a régió iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >