A Tesco marad, hiába csökkent a nyeresége
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója nyilatkozatában kijelentette, hogy a cég továbbra is elkötelezett Magyarország és más közép-európai piacok iránt, ahol jelen van. Annak ellenére, hogy az üzemi nyereségük jelentősen csökkent az elmúlt üzleti évben, a Tesco nem tervezi a régióból való kivonulást – számol be a Privatbankár.
A Tesco közép-európai vállalkozásai a 2024/2023-as pénzügyi évben 90 millió font (több mint 41,4 milliárd forint) üzemi profitot értek el, ami 50 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek hátterében a költségek növekedése és a kedvezőtlen magyarországi szabályozás (a nagy áruházláncokat sújtó különadó) áll. A régióban működő nyitva tartó boltokban a Tesco értékesítése mindössze 0,2 százalékkal nőtt az időszakban.
Ugyanakkor a Tesco hazai piacán, az Egyesült Királyságban, kiemelkedően teljesített. Az árbevétel növekedésének köszönhetően a cég az előző üzleti évben 2,3 milliárd font (több mint 10580 milliárd forint) profitot ért el, ami számottevő növekedés az előző évhez képest, amikor 882 millió fontos nyereséget értek el. A sikeres brit piaci teljesítmény lehetővé teszi számukra, hogy kompenzálják a közép-európai piacokon tapasztalt nehézségeket, és megerősíti elkötelezettségüket a régió iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb boltnyitással kezdi a Tesco a 2025/26-os pénzügyi évét
Budapest 13. kerületében, a Pozsonyi úton nyitotta meg legújabb boltját…
Tovább olvasom >Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Mérséklődött az élelmiszer-alapanyagok világpiaci mutatója januárban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint…
Tovább olvasom >Immerszív, hiperperszonális és biztonságos – POS trendek 2025
A fogyasztók 2025-ben minden eddiginél tudatosabbak, elvárásaik gyökeresen alakítják át…
Tovább olvasom >