A Tesco idén is jelentős mennyiségű magyar dinnyét exportál
A Tesco Váci úti Extra áruházában indította idei dinnye-kóstoló akcióját, amelynek keretében az áruházlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal és a Magyar Dinnyeszövetséggel együttműködve a magyar dinnye piaci pozícióját kívánja erősíteni. A vállalat tervei szerint összesen több mint 9 millió kilogramm dinnye értékesítésével járul hozzá az ágazat sikeréhez.
A hazai termelők elkötelezett partnereként a Tesco továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre. Ezért az áruházlánc idén is folytatja dinnye-promócióját, és a hazai dinnyeszezon ideje alatt kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban.
A vállalat magyarországi üzletein kívül a cseh, lengyel és szlovák Tesco áruházakban is elérhető lesz a zamatos magyar dinnye, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan idén is jelentős mennyiséget exportál a cég közép-európai piacaira. A tavalyi export meghaladta a 3 millió kilogrammot, az idei évben ennél is nagyobb mennyiséget értékesíthet a vállalat külföldön.
Erről és a magyar agrárágazat általános külpiaci lehetőségeiről is szó esett azon a nyilvános eseményen, melynek során az áruházlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal és a Magyar Dinnyeszövetséggel együttműködve egy dinnye-kóstoltató akció során népszerűsítette a magyar dinnyét.
A sajtótájékoztatón részt vett Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter és Budai Gyula, parlamenti államtitkár, valamint Simonka György, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke. Fazekas Sándor és Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója jelképesen, egy nemzetiszínű szalaggal átkötött dinnye felvágásával nyitották meg a magyar dinnyeszezont az áruházláncnál.
„A kiskereskedelmi vállalatok együttműködése elengedhetetlen a magyar agrárágazat sikeréhez”- hangsúlyozta Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter beszédében. „A magyar vásárlók egyre tudatosabban választják a kiváló minőségű magyar élelmiszereket, a kereskedelem felelőssége, hogy ezeket széles kínálatban eljuttassa hozzájuk. A magyar dinnye értékesítése körül kialakult összefogás jó példa arra, hogy a kormányzat, a termelők és a kereskedelem szereplői közösen fellépve hatékonyan tudják ezt a feladatot ellátni.”
Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója a nemzetközi láncok által kínált exportlehetőségekre hívta fel a figyelmet. „Cégünk a tavalyi évben 50 milliárd forint értékben exportált magyar termékeket külföldi áruházaiba. Ennek az összegnek a legnagyobb részét agrártermékek és élelmiszerek tették ki. Célunk, hogy öt éven belül megduplázzuk a kivitelt, és vállalatunk nettó exportőrré váljon. Magyarországi áruházainkban egyre több termékkörben vezetjük be a 100%-ban magyar termékeket. Ehhez és az export növeléséhez is elsősorban a termelői kapacitást kell megteremteni, amelyik stabilan biztosítani tudja áruházaink mennyiségi és minőségi elvárásainak kielégítését.”
A rendezvényen Simonka György ismertette a vásárlókkal, hogyan lehet megállapítani kívülről, hogy egy dinnye kellően érett-e már, a vásárlás során hogy tudjuk biztosítani, hogy a lehető legédesebb gyümölcs kerüljön az asztalra.
A Tesco a szezonnyitó eseményt követő napokban a vásárlókat is kóstolásra invitálja: 2012. július 20-21-én öt budapesti illetve Pest megyei Tesco áruházban lehet megkóstolni az ízletes magyar dinnyét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >