A Tesco idén is jelentős mennyiségű magyar dinnyét exportál
A Tesco Váci úti Extra áruházában indította idei dinnye-kóstoló akcióját, amelynek keretében az áruházlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal és a Magyar Dinnyeszövetséggel együttműködve a magyar dinnye piaci pozícióját kívánja erősíteni. A vállalat tervei szerint összesen több mint 9 millió kilogramm dinnye értékesítésével járul hozzá az ágazat sikeréhez.
A hazai termelők elkötelezett partnereként a Tesco továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre. Ezért az áruházlánc idén is folytatja dinnye-promócióját, és a hazai dinnyeszezon ideje alatt kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban.
A vállalat magyarországi üzletein kívül a cseh, lengyel és szlovák Tesco áruházakban is elérhető lesz a zamatos magyar dinnye, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan idén is jelentős mennyiséget exportál a cég közép-európai piacaira. A tavalyi export meghaladta a 3 millió kilogrammot, az idei évben ennél is nagyobb mennyiséget értékesíthet a vállalat külföldön.
Erről és a magyar agrárágazat általános külpiaci lehetőségeiről is szó esett azon a nyilvános eseményen, melynek során az áruházlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal és a Magyar Dinnyeszövetséggel együttműködve egy dinnye-kóstoltató akció során népszerűsítette a magyar dinnyét.
A sajtótájékoztatón részt vett Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter és Budai Gyula, parlamenti államtitkár, valamint Simonka György, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke. Fazekas Sándor és Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója jelképesen, egy nemzetiszínű szalaggal átkötött dinnye felvágásával nyitották meg a magyar dinnyeszezont az áruházláncnál.
„A kiskereskedelmi vállalatok együttműködése elengedhetetlen a magyar agrárágazat sikeréhez”- hangsúlyozta Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter beszédében. „A magyar vásárlók egyre tudatosabban választják a kiváló minőségű magyar élelmiszereket, a kereskedelem felelőssége, hogy ezeket széles kínálatban eljuttassa hozzájuk. A magyar dinnye értékesítése körül kialakult összefogás jó példa arra, hogy a kormányzat, a termelők és a kereskedelem szereplői közösen fellépve hatékonyan tudják ezt a feladatot ellátni.”
Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója a nemzetközi láncok által kínált exportlehetőségekre hívta fel a figyelmet. „Cégünk a tavalyi évben 50 milliárd forint értékben exportált magyar termékeket külföldi áruházaiba. Ennek az összegnek a legnagyobb részét agrártermékek és élelmiszerek tették ki. Célunk, hogy öt éven belül megduplázzuk a kivitelt, és vállalatunk nettó exportőrré váljon. Magyarországi áruházainkban egyre több termékkörben vezetjük be a 100%-ban magyar termékeket. Ehhez és az export növeléséhez is elsősorban a termelői kapacitást kell megteremteni, amelyik stabilan biztosítani tudja áruházaink mennyiségi és minőségi elvárásainak kielégítését.”
A rendezvényen Simonka György ismertette a vásárlókkal, hogyan lehet megállapítani kívülről, hogy egy dinnye kellően érett-e már, a vásárlás során hogy tudjuk biztosítani, hogy a lehető legédesebb gyümölcs kerüljön az asztalra.
A Tesco a szezonnyitó eseményt követő napokban a vásárlókat is kóstolásra invitálja: 2012. július 20-21-én öt budapesti illetve Pest megyei Tesco áruházban lehet megkóstolni az ízletes magyar dinnyét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >