A Tesco folytatja a fenntartható csomagolóanyagok bevezetését
Hat hónappal a fenntartható csomagolásokkal kapcsolatos vállalásának bejelentését követően ismét ökotudatos lépést tett a Tesco: újabb környezetbarát csomagolású termékek érkeztek az áruházak polcaira. Az áruházlánc célja, hogy 2020 végéig eltávolítsa a nehezen újrahasznosítható anyagokat sajátmárkás termékeinek csomagolásából, 2025-re pedig 100%-ban újrahasznosíthatóvá, vagy újrafelhasználhatóvá tegye ezeket.
Az év elején bejelentett csomagolászöldítés első lépéseként a Tesco sajátmárkás hűtött italai és smoothie-jai palackját cserélte le újrahasznosított műanyagból készült r-PET palackokra – ezzel mintegy 3 tonnával csökkentve az éves műanyag felhasználását Magyarországon. Mostani döntésével pedig saját nápolyijai, kekszei és dobozos kiszerelésű édességei kaptak könnyen újrahasznosítható, új csomagolást: a polisztirol tálcák helyett környezetbarátabb alternatívát kínáló PET tálcákon kerülnek az üzletekbe. A változtatásnak köszönhetően a Tesco közép-európai működésében évente mintegy 6,5 tonnával kevesebb nem újrahasznosítható műanyagot használ fel a termékeihez.
Az édességek mellett a Tesco mostantól a fürjtojásokat is r-PET, azaz újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból készült dobozokba csomagolja. Az áruházlánc emellett lecserélte az energiaitalok csomagolására használt zsugorfóliát is, ami további évi 5 tonna csomagolóanyag újrahasznosítását teszi lehetővé.
A folyamat részeként a következő hetekben a tejtermékek, fagyasztott áruk és zöldségek, gyümölcsök is új csomagolásokban jelennek majd meg az áruházak polcain. A polisztirolból készült csomagolóanyagokat a Tesco papír, PET és polipropilén anyagból készültekre cseréli le, melyek sokkal szélesebb körben újrahasznosíthatóak. Ezzel az intézkedéssel évente 68 tonna nem újrahasznosítható műanyagból nem lesz hulladék.
„A Tescónál törekszünk arra, hogy ne használjunk több csomagolóanyagot, mint amennyire valójában szükség van. Hisszük, hogy a legkisebb módosítás is hatalmas előnnyel járhat a környezetünknek. A polisztirol és PVC kivonása vagy helyettesítése a saját márkás termékeink csomagolásában csupán egy lépés a sok közül, amit a fenntarthatóság érdekében teszünk. Büszke vagyok arra, amit eddig elértünk, de tovább dolgozunk partnereinkkel és folytatjuk csomagolóanyagaink felülvizsgálatát, hogy hamarosan valamennyi termékünk környezetbarát, új „ruhát” kaphasson” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.
Az év eleji bejelentése értelmében, a Tesco vállalta, hogy a sajátmárkás termékeinek csomagolásából 2020 végére eltávolítja a nehezen újrahasznosítható anyagokat, 2025-re pedig 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi ezeket.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >