A Tesco folytatja a fenntartható csomagolóanyagok bevezetését
Hat hónappal a fenntartható csomagolásokkal kapcsolatos vállalásának bejelentését követően ismét ökotudatos lépést tett a Tesco: újabb környezetbarát csomagolású termékek érkeztek az áruházak polcaira. Az áruházlánc célja, hogy 2020 végéig eltávolítsa a nehezen újrahasznosítható anyagokat sajátmárkás termékeinek csomagolásából, 2025-re pedig 100%-ban újrahasznosíthatóvá, vagy újrafelhasználhatóvá tegye ezeket.
Az év elején bejelentett csomagolászöldítés első lépéseként a Tesco sajátmárkás hűtött italai és smoothie-jai palackját cserélte le újrahasznosított műanyagból készült r-PET palackokra – ezzel mintegy 3 tonnával csökkentve az éves műanyag felhasználását Magyarországon. Mostani döntésével pedig saját nápolyijai, kekszei és dobozos kiszerelésű édességei kaptak könnyen újrahasznosítható, új csomagolást: a polisztirol tálcák helyett környezetbarátabb alternatívát kínáló PET tálcákon kerülnek az üzletekbe. A változtatásnak köszönhetően a Tesco közép-európai működésében évente mintegy 6,5 tonnával kevesebb nem újrahasznosítható műanyagot használ fel a termékeihez.
Az édességek mellett a Tesco mostantól a fürjtojásokat is r-PET, azaz újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból készült dobozokba csomagolja. Az áruházlánc emellett lecserélte az energiaitalok csomagolására használt zsugorfóliát is, ami további évi 5 tonna csomagolóanyag újrahasznosítását teszi lehetővé.
A folyamat részeként a következő hetekben a tejtermékek, fagyasztott áruk és zöldségek, gyümölcsök is új csomagolásokban jelennek majd meg az áruházak polcain. A polisztirolból készült csomagolóanyagokat a Tesco papír, PET és polipropilén anyagból készültekre cseréli le, melyek sokkal szélesebb körben újrahasznosíthatóak. Ezzel az intézkedéssel évente 68 tonna nem újrahasznosítható műanyagból nem lesz hulladék.
„A Tescónál törekszünk arra, hogy ne használjunk több csomagolóanyagot, mint amennyire valójában szükség van. Hisszük, hogy a legkisebb módosítás is hatalmas előnnyel járhat a környezetünknek. A polisztirol és PVC kivonása vagy helyettesítése a saját márkás termékeink csomagolásában csupán egy lépés a sok közül, amit a fenntarthatóság érdekében teszünk. Büszke vagyok arra, amit eddig elértünk, de tovább dolgozunk partnereinkkel és folytatjuk csomagolóanyagaink felülvizsgálatát, hogy hamarosan valamennyi termékünk környezetbarát, új „ruhát” kaphasson” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.
Az év eleji bejelentése értelmében, a Tesco vállalta, hogy a sajátmárkás termékeinek csomagolásából 2020 végére eltávolítja a nehezen újrahasznosítható anyagokat, 2025-re pedig 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi ezeket.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >