A Tesco folytatja a fenntartható csomagolóanyagok bevezetését
Hat hónappal a fenntartható csomagolásokkal kapcsolatos vállalásának bejelentését követően ismét ökotudatos lépést tett a Tesco: újabb környezetbarát csomagolású termékek érkeztek az áruházak polcaira. Az áruházlánc célja, hogy 2020 végéig eltávolítsa a nehezen újrahasznosítható anyagokat sajátmárkás termékeinek csomagolásából, 2025-re pedig 100%-ban újrahasznosíthatóvá, vagy újrafelhasználhatóvá tegye ezeket.
Az év elején bejelentett csomagolászöldítés első lépéseként a Tesco sajátmárkás hűtött italai és smoothie-jai palackját cserélte le újrahasznosított műanyagból készült r-PET palackokra – ezzel mintegy 3 tonnával csökkentve az éves műanyag felhasználását Magyarországon. Mostani döntésével pedig saját nápolyijai, kekszei és dobozos kiszerelésű édességei kaptak könnyen újrahasznosítható, új csomagolást: a polisztirol tálcák helyett környezetbarátabb alternatívát kínáló PET tálcákon kerülnek az üzletekbe. A változtatásnak köszönhetően a Tesco közép-európai működésében évente mintegy 6,5 tonnával kevesebb nem újrahasznosítható műanyagot használ fel a termékeihez.
Az édességek mellett a Tesco mostantól a fürjtojásokat is r-PET, azaz újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból készült dobozokba csomagolja. Az áruházlánc emellett lecserélte az energiaitalok csomagolására használt zsugorfóliát is, ami további évi 5 tonna csomagolóanyag újrahasznosítását teszi lehetővé.
A folyamat részeként a következő hetekben a tejtermékek, fagyasztott áruk és zöldségek, gyümölcsök is új csomagolásokban jelennek majd meg az áruházak polcain. A polisztirolból készült csomagolóanyagokat a Tesco papír, PET és polipropilén anyagból készültekre cseréli le, melyek sokkal szélesebb körben újrahasznosíthatóak. Ezzel az intézkedéssel évente 68 tonna nem újrahasznosítható műanyagból nem lesz hulladék.
„A Tescónál törekszünk arra, hogy ne használjunk több csomagolóanyagot, mint amennyire valójában szükség van. Hisszük, hogy a legkisebb módosítás is hatalmas előnnyel járhat a környezetünknek. A polisztirol és PVC kivonása vagy helyettesítése a saját márkás termékeink csomagolásában csupán egy lépés a sok közül, amit a fenntarthatóság érdekében teszünk. Büszke vagyok arra, amit eddig elértünk, de tovább dolgozunk partnereinkkel és folytatjuk csomagolóanyagaink felülvizsgálatát, hogy hamarosan valamennyi termékünk környezetbarát, új „ruhát” kaphasson” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.
Az év eleji bejelentése értelmében, a Tesco vállalta, hogy a sajátmárkás termékeinek csomagolásából 2020 végére eltávolítja a nehezen újrahasznosítható anyagokat, 2025-re pedig 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi ezeket.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Ismét együtt a Momentán Udvar és a Rossmann a Művészetek Völgyében
A Rossmann idén is csatlakozott a Momentán Udvar programjaihoz a…
Tovább olvasom >