A Tesco a promóciókat helyezi a középponba
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok a következő 12 hónapban kihasználva a csökkenő inflációt, promóciók segítségével tervezik visszahódítani a vásárlókat a saját márkás termékektől. Murphy hangsúlyozza, hogy az áremelkedések, amelyeket a vállalatok a saját árrésük védelme és növekvő költségeik kezelése érdekében hajtottak végre, most lehetőséget adnak arra, hogy árengedményekkel és promóciókkal növeljék piaci részesedésüket.
Az elmúlt két év során a saját márkás termékek jelentősen növekedtek népszerűségben, mivel a vásárlók a magasabb megélhetési költségek miatt olcsóbb alternatívákat kerestek. A Kantar piackutató intézet adatai szerint 2022 februárjában kezdett nőni a szakadék a szupermarketek saját márkás termékei és márkás versenytársaik között, a legnagyobb különbség pedig tavaly márciusban volt észlelhető, amikor a saját márkás termékek forgalma 15,7%-kal nőtt, míg a márkás termékeké kevésbé.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztóvédelmi vezetője szerint idén várhatóan nagyobb növekedést fognak elérni a márkák, mint a saját márkák, ami részben annak köszönhető, hogy több promóciót alkalmaznak. Ez a tendencia még legalább egy évig fennmaradhat, ami lehetőséget biztosít a beszállítóknak arra, hogy visszaszerezzék korábban elvesztett volumenüket.
Ezek az intézkedések várhatóan nemcsak a Tesco, hanem más fogyasztási cikkeket kínáló vállalatok számára is új lehetőségeket nyitnak meg a versenyképes piac helyreállítása és a fogyasztói bizalom újraépítése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >