A Tesco a promóciókat helyezi a középponba
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok a következő 12 hónapban kihasználva a csökkenő inflációt, promóciók segítségével tervezik visszahódítani a vásárlókat a saját márkás termékektől. Murphy hangsúlyozza, hogy az áremelkedések, amelyeket a vállalatok a saját árrésük védelme és növekvő költségeik kezelése érdekében hajtottak végre, most lehetőséget adnak arra, hogy árengedményekkel és promóciókkal növeljék piaci részesedésüket.
Az elmúlt két év során a saját márkás termékek jelentősen növekedtek népszerűségben, mivel a vásárlók a magasabb megélhetési költségek miatt olcsóbb alternatívákat kerestek. A Kantar piackutató intézet adatai szerint 2022 februárjában kezdett nőni a szakadék a szupermarketek saját márkás termékei és márkás versenytársaik között, a legnagyobb különbség pedig tavaly márciusban volt észlelhető, amikor a saját márkás termékek forgalma 15,7%-kal nőtt, míg a márkás termékeké kevésbé.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztóvédelmi vezetője szerint idén várhatóan nagyobb növekedést fognak elérni a márkák, mint a saját márkák, ami részben annak köszönhető, hogy több promóciót alkalmaznak. Ez a tendencia még legalább egy évig fennmaradhat, ami lehetőséget biztosít a beszállítóknak arra, hogy visszaszerezzék korábban elvesztett volumenüket.
Ezek az intézkedések várhatóan nemcsak a Tesco, hanem más fogyasztási cikkeket kínáló vállalatok számára is új lehetőségeket nyitnak meg a versenyképes piac helyreállítása és a fogyasztói bizalom újraépítése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >