A Tesco a promóciókat helyezi a középponba
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok a következő 12 hónapban kihasználva a csökkenő inflációt, promóciók segítségével tervezik visszahódítani a vásárlókat a saját márkás termékektől. Murphy hangsúlyozza, hogy az áremelkedések, amelyeket a vállalatok a saját árrésük védelme és növekvő költségeik kezelése érdekében hajtottak végre, most lehetőséget adnak arra, hogy árengedményekkel és promóciókkal növeljék piaci részesedésüket.
Az elmúlt két év során a saját márkás termékek jelentősen növekedtek népszerűségben, mivel a vásárlók a magasabb megélhetési költségek miatt olcsóbb alternatívákat kerestek. A Kantar piackutató intézet adatai szerint 2022 februárjában kezdett nőni a szakadék a szupermarketek saját márkás termékei és márkás versenytársaik között, a legnagyobb különbség pedig tavaly márciusban volt észlelhető, amikor a saját márkás termékek forgalma 15,7%-kal nőtt, míg a márkás termékeké kevésbé.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztóvédelmi vezetője szerint idén várhatóan nagyobb növekedést fognak elérni a márkák, mint a saját márkák, ami részben annak köszönhető, hogy több promóciót alkalmaznak. Ez a tendencia még legalább egy évig fennmaradhat, ami lehetőséget biztosít a beszállítóknak arra, hogy visszaszerezzék korábban elvesztett volumenüket.
Ezek az intézkedések várhatóan nemcsak a Tesco, hanem más fogyasztási cikkeket kínáló vállalatok számára is új lehetőségeket nyitnak meg a versenyképes piac helyreállítása és a fogyasztói bizalom újraépítése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >