A Tesco a promóciókat helyezi a középponba
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok a következő 12 hónapban kihasználva a csökkenő inflációt, promóciók segítségével tervezik visszahódítani a vásárlókat a saját márkás termékektől. Murphy hangsúlyozza, hogy az áremelkedések, amelyeket a vállalatok a saját árrésük védelme és növekvő költségeik kezelése érdekében hajtottak végre, most lehetőséget adnak arra, hogy árengedményekkel és promóciókkal növeljék piaci részesedésüket.
Az elmúlt két év során a saját márkás termékek jelentősen növekedtek népszerűségben, mivel a vásárlók a magasabb megélhetési költségek miatt olcsóbb alternatívákat kerestek. A Kantar piackutató intézet adatai szerint 2022 februárjában kezdett nőni a szakadék a szupermarketek saját márkás termékei és márkás versenytársaik között, a legnagyobb különbség pedig tavaly márciusban volt észlelhető, amikor a saját márkás termékek forgalma 15,7%-kal nőtt, míg a márkás termékeké kevésbé.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztóvédelmi vezetője szerint idén várhatóan nagyobb növekedést fognak elérni a márkák, mint a saját márkák, ami részben annak köszönhető, hogy több promóciót alkalmaznak. Ez a tendencia még legalább egy évig fennmaradhat, ami lehetőséget biztosít a beszállítóknak arra, hogy visszaszerezzék korábban elvesztett volumenüket.
Ezek az intézkedések várhatóan nemcsak a Tesco, hanem más fogyasztási cikkeket kínáló vállalatok számára is új lehetőségeket nyitnak meg a versenyképes piac helyreállítása és a fogyasztói bizalom újraépítése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >