A Tesco a legnépszerűbb munkahely az angol munkavállalók körében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 01. 07:25

Egy új tanulmány szerint a Tesco a legnépszerűbb vállalat a munkaerőpiacon: a School of Marketing marketing képzőközpont által végzett kutatás elemezte a Google-on az állásokra és karrierre vonatkozó legnépszerűbb kereséseket, amelyből kiderült, hogy a szupermarketek uralják a listát, az első tíz helyből hetet elfoglalva. A legnépszerűbb kiskereskedőnek a Tesco bizonyult, az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketje havonta átlagosan több mint 362 000 keresést kap állásajánlatokra.

Az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketje havonta átlagosan több mint 362 000 keresést kap állásajánlatokra

Ami a konkrét Google-kereséseket illeti, havonta átlagosan 232 000 keresés érkezik a „Tesco állások” és 130 000 a „Tesco karrier” keresésekre. Az Asda a második legnépszerűbb szupermarket, havonta 138 000 keresés érkezik az állásajánlatokra, köszönhetően az „Asda állásajánlatok” több mint 114 000 keresésnek és az „Asda karrier” havi 24 000 keresésnek. A Sainsbury’s követte az Asda-t, havi 111 000 kereséssel a „Sainsbury’s jobs” és havi 17 000 kereséssel a „Sainsbury’s careers” kifejezésre, összesen 128 000 kereséssel havonta. Szorosan a Morrisons (80 300), a Waitrose (68 400), a Lidl (62 000) és az Aldi (60 000) következett a havi keresések tekintetében.

„Egyértelmű, hogy a magánszektorbeli álláspiac iránt most hol van az érdeklődés, és ez a szupermarketek. Ráadásul egyes szupermarketek sokkal népszerűbbek az álláslehetőségek szempontjából, mint mások” – mondta Ritchie Mehta, a School of Marketing vezérigazgatója. „Mivel a nagy márkák sokaknak az első helyen szerepelnek, amikor álláskeresésbe kezdenek, a kisebb vállalkozásoknak keményebben kell dolgozniuk, hogy képzett munkavállalókat találjanak és vonzzanak.

Hozzátette:

„Ennek egyik rendkívül hatékony módja, ha kihasználják az olyan kezdeményezéseket, mint a tanulószerződéses gyakorlati képzés (Apprenticeship Levy), hogy új munkatársakat vegyenek fel, vagy a jelenlegieket digitális és adatvezérelt programokban képezzék, a képzési költségek túlnyomó többségét pedig az illeték fedezi. A tanulószerződéses gyakorlati képzésre vonatkozó program a leghatékonyabb módszer.”

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink