A Tesco 454 tonna nehezen újrahasznosítható műanyagot vont ki a használatból
2019 februárjában a Tesco vállalta, hogy 2020 év végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot. Másfél évvel a vállalást követően az áruházlánc 454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában, és a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére tovább folytatja a munkát a minél fenntarthatóbb működés érdekében.
Az elmúlt 18 hónapban a Tesco szorosan együttműködött szállítóival a helyben nehezen újrahasznosítható anyagokat tartalmazó termékek csomagolásának áttervezésében, hogy közösen megtalálják a megfelelő helyettesítő anyagokat. A gyártástechnológia módosításával az áruházlánc 454 tonna újrahasznosításra nem alkalmas műanyagot váltott ki egyéb alternatívákkal a közép-európai régióhoz tartozó országokban, így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában. Ez a sajátmárkás termékeiben megtalálható nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százalékának felel meg, és hatalmas előrelépést jelent a 2025-re 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra történő átállásban.
A legnagyobb változás az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök esetében tapasztalható, amelyeknél a Tesco és partnerei a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC (polivinilklorid) tartalmú csomagolóanyagokat széles körben újrahasznosíthatókkal, így például PET- vagy polietilén-alapúakkal váltották ki. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti. Emellett az energiaitalok PVC-fólia bevonatának kis sűrűségű polietilénnel való helyettesítése öt tonnával kevesebb hulladékot eredményez. A tejtermékek, pékáruk és édességek területén végrehajtott hasonló változtatások pedig összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonásához járultak hozzá.
„Tavaly összeállítottunk egy listát a termékeink csomagolásaiban leggyakrabban előforduló anyagokról, és újrahasznosíthatóság, illetve helyettesíthetőség alapján különböző kategóriákba rendeztük őket. Szállítóinkkal szorosan együttműködünk annak érdekében, hogy a helyi körülmények között nehezen újrahasznosítható összes anyagot eltávolítsuk, ezzel is növelve termékeink fenntarthatóságát. 2019 óta óriási lépést tettünk előre a vállalásunk teljesítése útján, amelyen idén is töretlenül megyünk előre. Csak Magyarországon eddig 62 tonna nehezen újrahasznosítható anyagot vontunk ki a használatból, ami a „piros” besorolású anyagok 92 százalékát teszi ki”
– mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója.
Az egyszerű újrahasznosíthatóság garantálása mellett a Tesco a sajátmárkás termékei csomagolásának tömegét is a lehető legalacsonyabbra szeretné csökkenteni. Számos sajátmárkás terméke ezért már könnyebb csomagolásban kerül a polcokra, vagy olyan megújult technológiai eljárással készül, ami lehetővé teszi a csomagolás egyes részeinek eltávolítását vagy helyettesítését. A csomagolás súlyának csökkentése nemcsak a felhasznált anyagok mennyiségét képes visszaszorítani, hanem a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is azáltal, hogy a fuvarozás így kisebb energiafelhasználással jár. A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá.
Az elmúlt másfél év során bevezetett változtatások mind szerves részei a Tesco fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségének. Az áruházlánc büszke az eddigi eredményeire, különösen, hogy a járványhelyzet ellenére is sikerült fejlődést elérnie. A vállalat hosszú távú célja, hogy 2025-ig minden sajátmárkás termékének csomagolása teljes egészében újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar termelők számára a klímaváltozás és a piaci árrobbanások egyre nagyobb problémát jelentenek
A magyar mezőgazdaság évtizedek óta a búza, kukorica, napraforgó, árpa,…
Tovább olvasom >Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így kedveskedett fogyasztóinak a Kinley Valentin-nap alkalmából
Az idei Valentin-napon a Kinley különleges programokkal lepte meg fogyasztóit.…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >