A térségi átlagnál jobban bíznak a digitalizációban a magyar cégek egy kutatás szerint
A térségi átlagnál jobban bíznak a digitalizációban a magyar cégek, 87 százalékuk egyértelműen növekedési lehetőséget lát az innovatív technológiák alkalmazásában, szemben a régiós átlag 83 százalékával – derül ki a Microsoft megbízásából készített legújabb, (Guide to The future – CEE Digital Transformation report) 6 országra kiterjedő regionális kutatásból.
Az MTI-nek elküldött tájékoztatás szerint Magyarország mellett Csehország, Görögország, Lengyelország, Oroszország és Románia 200-200 vállalati és informatikai döntéshozóját kérdezte a digitális átalakulásról az Ipsos közvélemény- és piackutató cég. A felmérésben a legalább 250 embert foglalkoztató pénzügyi, kiskereskedelmi és termelőcégek vettek részt.
A kutatás szerint a magyar üzleti döntéshozók 12 százaléka úgy véli, ha nem tud a digitalizációs változásokra azonnal reagálni, hátrányba kerül, míg a régiós átlag csak 7 százalék. A felmérés szerint a magyar cégvezetők 48 százaléka abban egyetért a régió vállalati döntéshozóival, hogy a folyamatot elsődlegesen biztonsági problémák hátráltatják, bár a régiós átlag 2 százalékponttal alacsonyabb. Ezt Magyarországon a jogszabályi háttér, mint a második legfőbb akadály követi 39 százalékkal. Ezt a térség egészében csupán 25 százalék tartja fontosnak.
Ezzel szemben a vállalati vezetés és a dolgozók felkészültségét sokkal inkább akadálynak tartják a környező országok döntéshozói: 42 százalékuk szerint ez a második legnagyobb probléma, miközben a magyar cégvezetők gondolják a legkevésbé így, 37 százalékkal. Ez arra utal a Microsoft szerint, hogy felkészültebbnek, „jövőállóbbnak” tartják a magyar munkaerőt, mint a térség egészében.
A digitalizációt vezérlő tényezők megítélésében is eltér Magyarország a régiós vélekedéstől. Kisebb különbség mutatkozik a vállalati működés optimalizálásának, illetőleg a munkavállalói együttműködés hatékonyságjavításának szerepét illetően: míg Magyarországon mindkét komponenst a megkérdezettek 83 százaléka tartja kiemelten fontosnak, a térség egészében 76, illetve 74 százalék ez az arány.
A kutatás kitért arra is, hogy hatalmas eltérés van abban, hogyan tekintenek a magyarországi vállalkozások az innovatív technológiákra: a válaszadók 77 százaléka tartja cége sikeres digitalizációjában meghatározónak ezt az elemet, eközben a régiós átlag alig 58 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >