A termékelhelyezés növeli a tv-csatornák bevételeit
A médiatörvény januártól engedélyezi a „termékelhelyezést” számos tévéműsorban, így – annak ellenére, hogy a csatornáknak figyelmeztetniük kell a nézőket – ezentúl várhatóan nehezebb lesz elkerülni a hirdetéseket kedvenc műsoraink fogyasztása közben. A csatornáknak új bevételeket hozhat a jogszabály-módosítás, feltéve, ha készül megfelelő műsor vagy lesz olyan celeb, akire márkát lehet építeni.
Már nem kockázza ki és nem is takarja el a Való Világ szereplői által fogyasztott italok, élelmiszerek márkáját, illetve a termékek logóját az RTL Klub. A karácsony előtt elfogadott és januárban életbe lépett új médiatörvény ugyanis bizonyos esetekben már engedélyezi a termékelhelyezést, azaz egy-egy konkrét árucikk (kivéve a dohánytermékek és receptre kapható gyógyszerek) megjelentetését a tévében sugárzott filmekben, sorozatokban, szórakoztató és sportprogramokban is, feltéve, hogy nem kapnak „indokolatlan hangsúlyt” és ha a programban közvetlenül nem buzdítanak az áruk megvásárlására.
A termékelhelyezésről a csatornáknak „optikai vagy akusztikus” módon fel kell hívniuk a nézők figyelmét is az adott programban – ennek a követelménynek az RTL Klub a Való Világban például egy, a képernyő bal alsó sarkában megjelenő felirattal tesz eleget.
A hazai tévécsatornák számára elviekben pozitív a változás, hiszen a termékelhelyezésekkel növelni tudják hirdetési bevételeiket – persze csak akkor, ha lesz megfelelő érdeklődés a hirdetők részéről, illetve olyan műsorok készülnek, amelyek alkalmasak a termékek elhelyezésére. „A Magyar Televízió is örömmel fogadta az új médiatörvény által biztosított termékmegjelenítési illetve termékelhelyezési lehetőséget” – mondta a hvg.hu kérdésre Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója.
Az új médiatörvény mindössze néhány napja lépett hatályba és így az MTV eddig még nem értékesíthetett ilyen jellegű hirdetést egyetlen műsorban sem, de Schatz Péter szerint megkezdik a tárgyalásokat az ügynökségekkel.
Szintén nem számít hirtelen bevételnövekedésre a termékelhelyezések miatt a TV2, amelynél ugyan érdeklődtek már a hirdetők a reklám e formájáról, de még nem fut egyetlen programban sem ilyen típusú hirdetés – mondta Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató, aki szerint egy kis időnek el kell még telnie az új reklámműfaj beindulásához. Ráadásul azoknál a saját gyártású műsoroknál – mint például a Jóban Rosszban című napi sorozatnál –, amelyeknél egyáltalán szóba jöhetne a termékelhelyezés, a gyártási folyamat miatt jó néhány héttel előre kell tervezni a reklámokkal is. Annyi azonban már most látszik, hogy óvatosan kell bánni a termékelhelyezésekkel, hogy nehogy elriasszák a nézőket.
Termékelhelyezéssel itthon már korábban – a válság előtt is – próbálkoztak a cégek, például a mozifilmekben, de ha sikerült is, azt a közönség nagyon lehúzta vagy nagyon lebutított verzió került be.
A szakértő szerint a termékelhelyezés elsősorban a két nagy kereskedelmi csatornának jelent fontos lehetőséget, de kihasználásában meghatározó szerepe lesz annak is, hogy milyen kaliberű celebekre lehet márkát elhelyezni – írja a hvg.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >