A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és márkák számára, különösen a Black Friday időszakában. A két gyorsan növekvő e-kereskedelmi platform hatalmas összegeket költ a keresőmarketingre, így drágábbá és nehezebbé teszik más cégek számára a vásárlók elérését. A Reuters beszámolója szerint a kulcsszavakra való licitálásban a Temu és a Shein a versenytársak márkaneveire is céloz, ami emeli a kattintásonkénti költségeket (CPC) – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
Kulcsszavakért folytatott harc
A Semrush online marketingplatform adatai szerint a Temu olyan kulcsszavakra licitál, mint a „Walmart Black Friday deals” vagy a „Kohls Black Friday”, míg a Shein például a „Zara farmer” és a „Walmart ruhák” keresési kifejezésekre céloz. Az ilyen stratégiák az ünnepi időszakban, amikor a keresési forgalom megnövekszik, tovább növelik a hirdetési költségeket, ami kisebb márkák számára komoly kihívást jelent. A Temu szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a cég „negatív kulcsszólistával” igyekszik biztosítani a tisztességes versenyt, kizárva a direkt márkanév-használatot célzó hirdetéseket.
Emelkedő költségek és új stratégiák
Az egyre magasabb marketingköltségek miatt több vállalkozás más csatornák felé fordul. Erin Brookes, az Alvarez & Marsal kiskereskedelmi szakértője szerint sok márka átgondolja, hogy a széles körű keresőmarketing kampány valóban a megfelelő vásárlókat éri-e el. Sokan most a célzottabb stratégiákra és hűségprogramokra összpontosítanak, hogy a visszatérő, magasabb árrést biztosító vásárlókat vonzzák.
Például az Asos, a brit online gyorsáru-kiskereskedő, nemrég új hűségprogramot vezetett be, és a hagyományos keresőmarketing mellett érzelmesebb megközelítésekkel, például mozihirdetésekkel és influencerek segítségével próbálja elérni célcsoportját.
Keresőmarketing: dráguló játék
A keresőmarketing drágulása különösen nehéz helyzetbe hozza azokat a cégeket, amelyek nagymértékben függnek a fizetett keresőhirdetésektől. Erik Lautier, az AlixPartners tanácsadó cég szakértője szerint a magasabb kattintásonkénti költségek csökkentik a marketingbefektetések megtérülését, és bizonyos esetekben veszteséges működéshez vezethetnek. Ez különösen a kisebb kiskereskedőket érinti súlyosan.
Olga Andrienko, a Semrush márkamarketingért felelős alelnöke szerint a Shein és a Temu stratégiája alapvető változásokat hozott a keresőmarketing világában. „A fast fashion márkák gyakran túllicitálják a hagyományos kiskereskedőket, ami jelentős átrendeződést okoz a piacon” – mondta. Az agresszív marketingkampányok nemcsak a Black Friday vásárlásokat, hanem az ünnepi szezon egész dinamikáját befolyásolják, miközben egyre magasabb költségekkel szembesítik a versenytársakat.
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája megnehezíti a versenytársak helyzetét, miközben a magasabb hirdetési költségek átrendezik az online piacot. A kisebb cégek és hagyományos kiskereskedők kénytelenek új megközelítéseket alkalmazni, hogy megkülönböztessék magukat és megőrizzék piaci részesedésüket. Az online marketing költségeinek emelkedése tovább erősítheti a nagy szereplők dominanciáját, miközben a kisebb cégek túlélési stratégiái egyre kreatívabbá válnak.
Kapcsolódó cikkeink
A PDD Holdings és a Temu kihívásai: gyengülő eredmények, növekvő verseny és uniós szigor
A PDD Holdings, a Pinduoduo és a Temu online vásárlási…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
A minimálbér-emelés a teljes bérskálát felfelé tolja 2025-ben
Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül…
Tovább olvasom >Az önállóságtól lesznek boldogok a munkavállalók – így tehetjük őket azzá
Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a…
Tovább olvasom >Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén…
Tovább olvasom >