A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és márkák számára, különösen a Black Friday időszakában. A két gyorsan növekvő e-kereskedelmi platform hatalmas összegeket költ a keresőmarketingre, így drágábbá és nehezebbé teszik más cégek számára a vásárlók elérését. A Reuters beszámolója szerint a kulcsszavakra való licitálásban a Temu és a Shein a versenytársak márkaneveire is céloz, ami emeli a kattintásonkénti költségeket (CPC) – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
Kulcsszavakért folytatott harc
A Semrush online marketingplatform adatai szerint a Temu olyan kulcsszavakra licitál, mint a „Walmart Black Friday deals” vagy a „Kohls Black Friday”, míg a Shein például a „Zara farmer” és a „Walmart ruhák” keresési kifejezésekre céloz. Az ilyen stratégiák az ünnepi időszakban, amikor a keresési forgalom megnövekszik, tovább növelik a hirdetési költségeket, ami kisebb márkák számára komoly kihívást jelent. A Temu szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a cég „negatív kulcsszólistával” igyekszik biztosítani a tisztességes versenyt, kizárva a direkt márkanév-használatot célzó hirdetéseket.
Emelkedő költségek és új stratégiák
Az egyre magasabb marketingköltségek miatt több vállalkozás más csatornák felé fordul. Erin Brookes, az Alvarez & Marsal kiskereskedelmi szakértője szerint sok márka átgondolja, hogy a széles körű keresőmarketing kampány valóban a megfelelő vásárlókat éri-e el. Sokan most a célzottabb stratégiákra és hűségprogramokra összpontosítanak, hogy a visszatérő, magasabb árrést biztosító vásárlókat vonzzák.
Például az Asos, a brit online gyorsáru-kiskereskedő, nemrég új hűségprogramot vezetett be, és a hagyományos keresőmarketing mellett érzelmesebb megközelítésekkel, például mozihirdetésekkel és influencerek segítségével próbálja elérni célcsoportját.
Keresőmarketing: dráguló játék
A keresőmarketing drágulása különösen nehéz helyzetbe hozza azokat a cégeket, amelyek nagymértékben függnek a fizetett keresőhirdetésektől. Erik Lautier, az AlixPartners tanácsadó cég szakértője szerint a magasabb kattintásonkénti költségek csökkentik a marketingbefektetések megtérülését, és bizonyos esetekben veszteséges működéshez vezethetnek. Ez különösen a kisebb kiskereskedőket érinti súlyosan.
Olga Andrienko, a Semrush márkamarketingért felelős alelnöke szerint a Shein és a Temu stratégiája alapvető változásokat hozott a keresőmarketing világában. „A fast fashion márkák gyakran túllicitálják a hagyományos kiskereskedőket, ami jelentős átrendeződést okoz a piacon” – mondta. Az agresszív marketingkampányok nemcsak a Black Friday vásárlásokat, hanem az ünnepi szezon egész dinamikáját befolyásolják, miközben egyre magasabb költségekkel szembesítik a versenytársakat.
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája megnehezíti a versenytársak helyzetét, miközben a magasabb hirdetési költségek átrendezik az online piacot. A kisebb cégek és hagyományos kiskereskedők kénytelenek új megközelítéseket alkalmazni, hogy megkülönböztessék magukat és megőrizzék piaci részesedésüket. Az online marketing költségeinek emelkedése tovább erősítheti a nagy szereplők dominanciáját, miközben a kisebb cégek túlélési stratégiái egyre kreatívabbá válnak.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Egészségkárosító szépségápolási termékek? A szakértők figyelmeztetnek a Temu veszélyeire
Az internetes vásárlás világa továbbra is hódít, és a Temu,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >