A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és márkák számára, különösen a Black Friday időszakában. A két gyorsan növekvő e-kereskedelmi platform hatalmas összegeket költ a keresőmarketingre, így drágábbá és nehezebbé teszik más cégek számára a vásárlók elérését. A Reuters beszámolója szerint a kulcsszavakra való licitálásban a Temu és a Shein a versenytársak márkaneveire is céloz, ami emeli a kattintásonkénti költségeket (CPC) – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
Kulcsszavakért folytatott harc

A Temu és a Shein átrendezi a dinamikát
A Semrush online marketingplatform adatai szerint a Temu olyan kulcsszavakra licitál, mint a „Walmart Black Friday deals” vagy a „Kohls Black Friday”, míg a Shein például a „Zara farmer” és a „Walmart ruhák” keresési kifejezésekre céloz. Az ilyen stratégiák az ünnepi időszakban, amikor a keresési forgalom megnövekszik, tovább növelik a hirdetési költségeket, ami kisebb márkák számára komoly kihívást jelent. A Temu szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a cég „negatív kulcsszólistával” igyekszik biztosítani a tisztességes versenyt, kizárva a direkt márkanév-használatot célzó hirdetéseket.
Emelkedő költségek és új stratégiák
Az egyre magasabb marketingköltségek miatt több vállalkozás más csatornák felé fordul. Erin Brookes, az Alvarez & Marsal kiskereskedelmi szakértője szerint sok márka átgondolja, hogy a széles körű keresőmarketing kampány valóban a megfelelő vásárlókat éri-e el. Sokan most a célzottabb stratégiákra és hűségprogramokra összpontosítanak, hogy a visszatérő, magasabb árrést biztosító vásárlókat vonzzák.
Például az Asos, a brit online gyorsáru-kiskereskedő, nemrég új hűségprogramot vezetett be, és a hagyományos keresőmarketing mellett érzelmesebb megközelítésekkel, például mozihirdetésekkel és influencerek segítségével próbálja elérni célcsoportját.
Keresőmarketing: dráguló játék
A keresőmarketing drágulása különösen nehéz helyzetbe hozza azokat a cégeket, amelyek nagymértékben függnek a fizetett keresőhirdetésektől. Erik Lautier, az AlixPartners tanácsadó cég szakértője szerint a magasabb kattintásonkénti költségek csökkentik a marketingbefektetések megtérülését, és bizonyos esetekben veszteséges működéshez vezethetnek. Ez különösen a kisebb kiskereskedőket érinti súlyosan.
Olga Andrienko, a Semrush márkamarketingért felelős alelnöke szerint a Shein és a Temu stratégiája alapvető változásokat hozott a keresőmarketing világában. „A fast fashion márkák gyakran túllicitálják a hagyományos kiskereskedőket, ami jelentős átrendeződést okoz a piacon” – mondta. Az agresszív marketingkampányok nemcsak a Black Friday vásárlásokat, hanem az ünnepi szezon egész dinamikáját befolyásolják, miközben egyre magasabb költségekkel szembesítik a versenytársakat.
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája megnehezíti a versenytársak helyzetét, miközben a magasabb hirdetési költségek átrendezik az online piacot. A kisebb cégek és hagyományos kiskereskedők kénytelenek új megközelítéseket alkalmazni, hogy megkülönböztessék magukat és megőrizzék piaci részesedésüket. Az online marketing költségeinek emelkedése tovább erősítheti a nagy szereplők dominanciáját, miközben a kisebb cégek túlélési stratégiái egyre kreatívabbá válnak.
Kapcsolódó cikkeink
Drasztikus drágulás a Temun és a Sheinen: Trump vámháborúja érezteti hatását
Április 25-től érezhetően megdrágultak a kínai Temu és Shein platformokon…
Tovább olvasom >Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >Stratégiai megállapodást kötött a Temu és a DHL
Stratégiai együttműködést jelentett be a kínai PDD Holdings tulajdonában álló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >