A tejdesszertnél is nőtt a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése
Kevesebbet vásároltunk a különféle tejdesszertekből a tavalyi évben. A szegmensek közül érdemes kiemelni a pudingot, amelynek viszont a mennyiségi részesedése a tejdesszert piacból 15 százalékról 25 százalékra emelkedett – derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból. A sima és a tejszínhabbal gazdagított pudingféléket, krémtúrót, tejberizst magában foglaló tejdesszert-kategóriából a magyar háztartások 5 százalékkal vásároltak kevesebbet 2008-ban, mint egy évvel korábban. A kategória vásárlói hatóköre stabil: egy év alatt több mint a háztartások fele vásárolt valamilyen tejdesszertet. A volumencsökkenés elsősorban abból származik, hogy számottevően apadt a vásárlási gyakoriság: míg 2007-ben egy háztartás átlagosan 17,5 alkalommal vett e kategória termékei közül, addig 2008-ban már csupán átlagosan 15,7 alkalommal tettek tejdesszertet a kosarukba.
A csökkenő piacon a kereskedelmi márkák mennyisége kismértékben növekedett, mennyiségi részesedésük 27 százalékról 29 százalékra nőtt. A kereskedelmi márkák népszerűségét minden bizonnyal növeli, hogy átlagos áruk és a gyártói márkás termékek ára közötti különbség nőtt, így 2008-ban a PL-ek átlagos ára alig magasabb a gyártói márkás termékek árának felénél.
A szegmensek közül a puding jelentősen növekedett, így mennyiségi részesedése a tejdesszert piacból 15 százalékról 25 százalékra emelkedett. A többi szegmensből kevesebbet vásároltak a háztartások 2008-ban, mint 2007-ben.
A kereskedelmi csatornák közül a diszkont, a szupermarket és a kisbolt-hálózat tudott növekedni a kategórián belül, miközben a hipermarketekben megvett mennyiség közel a negyedével visszaesett.
A tejdesszertet vásárlók körében felülreprezentáltak a 3–4 fős háztartások, a gyermekes családok, az 50 évesnél fiatalabb háziasszonyok és a legalább közepes jövedelmű háztartások.
A kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése a tejdesszert piacon, százalékban
2007 2008
Kereskedelmi márka 27 73
Gyártói márka 29 71
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >