A technológia mentheti meg a Carrefour veszteséges hipermarketeit
A Franciaországban működő Carrefour hipermarketek több mint fele veszteséges – állítja a Linéaires szaklap. A helyzetet mentendő, a cég a vásárlás leegyszerűsítését célozza, és a vírusválság során gyorsan népszerűvé vált mobil fizetési lehetőségekbe és egy az Amazon Gohoz hasonlatos technológiába invesztál.
A Carrefournál a tranzakciók kevesebb mint 5%-a származik mobil fizetésből. A cég hűségkártyája elérhető az Apple Pay-ben, így az automatikusan aktiválódik iPhone-on és az okosórákon mobil fizetés céljából. Hamarosan Android rendszeren alkalmazható hasonló megoldás is születik, és létezik a Scanlib app is, amely révén a vásárlók maguk scannelhetik be a vásárolt termékeket az üzletben. Bár ez egyelőre különálló alkalmazás, idővel a Carrefour app részeként lesz elérhető.
Ezzel egyidejűleg – az Amazon Go mintájára – kassza nélküli üzlettel is kísérletezik a Carrefour Párizshoz közeli székhelyén.
Kapcsolódó cikkeink
Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >