A tea a második legkedveltebb meleg ital
Teát féléves szinten több mint a háztartások kétharmada vásárol. Az idei év első hat hónapját vizsgálva elmondható, hogy a tea a 84 százalékos penetrációval rendelkező kávét követően a második legnépszerűbb meleg ital. Emellett azonban a teafogyasztók vásárlásaira a fogyasztás funkcionalitása nem jellemző, hiszen a vásárlók zöme csupán egy-két teaszegmenst vásárol.
2010. január–június időszakában a háztartások 69 százaléka vásárolt teát. Az egyes teatípusok közül leginkább a fekete, az ízesített fekete és a herbateákból vásároltak a fogyasztók, amelyek vásárlói hatóköre 27–30 százalék. A második vonalba tartozó valódi gyümölcsteából és zöld teából minden ötödik háztartás vásárolt.
Az egyes típusok külön-külön tízből csak kettő-három háztartást értek el. Egy teavásárló háztartás átlagosan kevesebb, mint kétféle teát vásárolt fél év alatt. A teavásárlók közel fele csak egy szegmens termékét vásárolta meg féléves időtávban, két típus termékeit egyharmaduk, 4-5 szegmens termékeit pedig csak töredékük.
A teát vásárló csoportok szociodemog-ráfiai profiljában néhány esetben markáns különbségek fedezhetőek fel. A csak fekete, illetve a csak az ízesített fekete teát vásárlók ugyan átlagos képet mutatnak, ellenben a csak herbateát vásárlók között felülreprezentáltak az idősebb, kisebb (egy-két fős) háztartások; míg a csak valódi gyümölcsteát vásárlók inkább 40 év alatti, nagyobb (3+ fős) háztartások köréből kerülnek ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >