A tea a második legkedveltebb meleg ital
Teát féléves szinten több mint a háztartások kétharmada vásárol. Az idei év első hat hónapját vizsgálva elmondható, hogy a tea a 84 százalékos penetrációval rendelkező kávét követően a második legnépszerűbb meleg ital. Emellett azonban a teafogyasztók vásárlásaira a fogyasztás funkcionalitása nem jellemző, hiszen a vásárlók zöme csupán egy-két teaszegmenst vásárol.
2010. január–június időszakában a háztartások 69 százaléka vásárolt teát. Az egyes teatípusok közül leginkább a fekete, az ízesített fekete és a herbateákból vásároltak a fogyasztók, amelyek vásárlói hatóköre 27–30 százalék. A második vonalba tartozó valódi gyümölcsteából és zöld teából minden ötödik háztartás vásárolt.
Az egyes típusok külön-külön tízből csak kettő-három háztartást értek el. Egy teavásárló háztartás átlagosan kevesebb, mint kétféle teát vásárolt fél év alatt. A teavásárlók közel fele csak egy szegmens termékét vásárolta meg féléves időtávban, két típus termékeit egyharmaduk, 4-5 szegmens termékeit pedig csak töredékük.
A teát vásárló csoportok szociodemog-ráfiai profiljában néhány esetben markáns különbségek fedezhetőek fel. A csak fekete, illetve a csak az ízesített fekete teát vásárlók ugyan átlagos képet mutatnak, ellenben a csak herbateát vásárlók között felülreprezentáltak az idősebb, kisebb (egy-két fős) háztartások; míg a csak valódi gyümölcsteát vásárlók inkább 40 év alatti, nagyobb (3+ fős) háztartások köréből kerülnek ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Május végén Magyarország kihirdetheti a mentességet a ragadós száj- és körömfájás ügyében
A ragadós száj- és körömfájás vírus utolsó kitörése óta nem…
Tovább olvasom >Megjelent a fiatal gazdákat támogató felhívás
A magyar mezőgazdaságban a generációváltás támogatása kiemelt ügy, ugyanis a…
Tovább olvasom >Élelmiszer-kereskedelem 2025 elején: nőtt az uniós import, csökkent a kereskedelmi többlet
2025 januárjában az Európai Unió agrár-élelmiszeripari kereskedelme vegyes képet mutatott:…
Tovább olvasom >