A tavalyinál nagyobb forgalmat várnak az édességgyártók
Az édességfogyasztás tavalyi visszaesése fokozatosan helyreállt az elmúlt évben, így az előző húsvéthoz képest idén nagyobb forgalomra számítanak a gyártók.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége (Hunbisco) az MTI kérdésére azt írta, hogy a húsvéti szezonális édeségek forgalma a korábbi években akár az ezer tonnát is elérte. A tapasztalatok szerint 40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl a legnépszerűbb. A csokitojás csak alig marad ettől el, míg a fennmaradó hányadot az állatfigurákról mintázott üreges csokoládék teszik ki.
A szövetség úgy látja, hogy a vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma. Népszerűek a hagyományos ízvilágot felidéző termékek is – írták.
A húsvéti csokoládéfigurák forgalma 2019-ben 5 milliárd forint volt, ám 2020-ban a járvány első hulláma épp ebben az időszakban okozott jelentős csökkenést. A Hunbisco akkor a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésével magyarázta, hogy kevesebb termék fogyott. A kereslet fokozatos emelkedésének köszönhetően a szezonális édességek forgalma karácsonykor már megközelítette a korábbi évek mennyiségét – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Húsvét után sem enyhült az utazási láz
Húsvét után sem enyhült az utazási láz, április 17-27. között…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gluténmentesen is teljes értékűen
A gluténmentes termékek szegmense ma már a modern, egészségtudatos életmód szerves…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >