A tavalyinál 14 százalékkal magasabb áron forgott a takarmánybúza
A Tallage szeptemberi tájékoztatása szerint Németországban a 12,5 százalék fehérjetartalmú malmi búza spot piaci ára (FOB Hamburg) 29 dollárral 295 dollár/tonnáig nőtt augusztus 5. és szeptember 9. között.
A Rouenba érkező malmi búza azonnali exportára (FOB) 13 dollárral 228, az október–decemberi egyaránt 3 dollárral 248–250 dollár/tonnára csökkent. Az Oroszországban megtermelt 11,5 százalék, illetve 12,5 százalék fehérjetartalmú malmi búza (FOB) az azonnali szállítási határidőre vonatkozóan egyaránt 210 dollár/tonnáért volt elérhető szeptember 9-én. Romániában 5 dollárral 225 dollár/tonnára mérséklődött a malmi búza tonnánkénti spot piaci ára a jelzett időszakban. Az USA-ban a piros lágyszemű őszi búza (SRW) azonnali exportára (FOB Gulf) 19 dollárral 233 dollár/tonnára, a 11 százalék fehérjetartalmú piros keményszemű őszi búzáé (HRW) pedig 17 dollárral 261 dollár/tonnára emelkedett. Argentínában a 12 százalék fehérjetartalmú termény azonnali exportára 8 dollárral volt alacsonyabb (260 dollár/tonna) szeptember elején (Tallage). Magyarországon az AKI PÁIR adatai szerint átlagosan 74,1 ezer forint/tonna áfa és szállítási költség nélküli termelői áron kereskedtek az étkezési búzával szeptember első hetében. Ez az árszint az egy évvel korábbit 7 százalékkal haladta meg. A takarmánybúza 70 ezer forint/tonnáért (+14 százalék) forgott ugyanekkor.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Pánikkeltésből elég a toxin kapcsán
Mindenki végezze felelősen a maga dolgát a kukoricapiacon, ne a…
Tovább olvasom >Véleményezhető az „Agrár-környezetgazdálkodási kifizetések” című pályázati felhívás
A környezettudatos termelési szemlélet egyre inkább részévé válik korunk gazdálkodásának.…
Tovább olvasom >Fenn kell tartani a gazdák versenyképességét
Közösen kell képviselni az érdekeinket és együttesen kell megszólalnunk Brüsszelben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az emberek fenntarthatósága a legfontosabb
A frissáruk piacán már az is kihívás, hogy ne „dögöljünk…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) alapvető célkitűzése, hogy az egyik…
Tovább olvasom >