Az Univer a válság ellenére is fejleszt
A válság ellenére is fejleszt az Univer Product Zrt. abból a meggondolásból, hogy megtartsa illetve bővítse piacait – erről Molitórisz Károly a társaság vezérigazgatója beszélt szerdán Budapesten újságírók előtt sajtótájékoztatón. A vezérigazgató elmondta: új termékeik közül a Karikás Pista – amely lényegében üvegbe zárt szeletelt erős paprika piros illetve zöld színben – kiegészíti a már ismert Erős Pistát. Emellett az Univer megújította a majonéz és a ketchup csomagolását is, vagyis talpas tasakba töltötte ezeket a készítményeket.
A cég a különböző fejlesztések finanszírozására a múlt évben és az idén is csaknem hasonló, azaz 300 millió forintot meghaladó összeget költ. Emellett az új termékek bevezetésére több tízmillió forintos promóciós kampányt is indít.
A vezérigazgató közölte: a múlt évben a társaság árbevétele 15,1 milliárd forintot tett ki, ami 3 százalékkal haladta meg az előző évit. Az idén a múlt évihez hasonló árbevétellel kalkulál a cég menedzsmentje, mivel Romániában több saját márkás terméktendertől lépett vissza az olcsó ár miatt az Univer Product Zrt. A bevételi veszteséget azonban más piacokon pótolni tudta a vállalat. Így a termelési szerkezet átstrukturálása nyomán az idei árbevétel a múlt évihez lesz hasonló.
A cég adózás előtti eredménye az idei első félévben meghaladta a 220 millió forintot. Ez a vezérigazgató szerint 500 millió forintos adózás előtti év végi eredményvárakozást tesz reálissá. Ez év első hat hónapjában a társaság árbevétele elérte a 7,5 milliárd forintot, amelyből az export 1,1 milliárd forint értékű volt.
Molitórisz Károly tájékoztatott arról is, hogy az Univer az általa előállított termékekhez szükséges alapanyagot belföldről szerzi be. alapanyag-vásárlásra idén mintegy 1 milliárd forintot költ a vállalat.
A sajtótájékoztatón Gyaraky Zoltán a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) főosztályvezetője arról beszélt, hogy az innovációra nagy szükség van az élelmiszeriparban, mivel jelenleg a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari kivitelnek csak 40 százaléka a magasan feldolgozott termék. Emellett a zöldség- és gyümölcsfeldolgozás termékeinek belföldi értékesítése mintegy 30 százalékkal esett vissza.
Így a termékfejlesztés ezen a területen elengedhetetlen – szögezte le a szakember. Hozzátette: a termékek feldolgozottsági szintjét kell emelni, mivel csak így érhető el, hogy a magyar termékek a bel- és a külföldi piacokon egyaránt jól értékesíthetők legyenek. A magyar élelmiszeripar termelési értéke a múlt évben 2.036 milliárd forint volt, ami hasonló volt az előző évihez. Hasonló árbevétellel számol az Univer Product Zrt. menedzsmentje az idén, mint a múlt évben, amikor 15,1 milliárd forintot tett ki a társaság árbevétele – közölte Molitórisz Károly, a cég vezérigazgatója sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
(munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >