A tavalyi év a bővülésé volt, az idei a konszolidációé lesz az Auchannál
A hét Cora integrálásának köszönhetően 2012-ben közel 10 százalékkal nőtt az Auchan Magyarország Kft. forgalma: 299,5 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el. Az idén 15 éves magyarországi jelenlétét ünneplő kiskereskedelmi vállalat – a tavasszal csatlakozott 7-tel együtt – 19 áruházában tavaly mintegy 15 százalékos növekedést könyvelhetett el a vásárlók számában (36 millió vásárló/év), az eladott termékek számában pedig közel 7 százalékot.
A Cora és az Auchan legjavát ötvözve 2013-ban az Auchan Magyarország be kívánja bizonyítani, hogy 1+1=3, vagyis a két lánc együtt még többre képes, mint külön-külön. Idén a 19 Auchan áruház polcaira kerülhetnek a Corákban kedvelt, ott „Íz és Hagyomány” néven ismert termékek, amelyeket „Tájaink Ízei” néven találhatnak majd meg a vásárlók. A Corákban kedvelt, hagyományos kiszolgálással működő hentespultokat is megtartotta az Auchan, az áruházak vásárlóinak igényei szerint. A fóti áruházban bevezette a prémium hentespultot, ahol kizárólag két hazai beszállítótól érkezett, kiváló minőségű, friss sertés- és marhahúsok kerülhetnek a pultba. Ezzel a kezdeményezéssel kívánja felmérni a vállalat, hogy az ilyen típusú prémium termékekre és szolgáltatásokra mekkora az igény.
Az Auchan minőségi, saját márkás termékei pedig egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek: 2009, azaz bevezetésük óta az akkori 56-ról 1718-ra nőtt a különböző saját márkás termékek száma, a forgalmuk pedig mintegy 25 százalékkal emelkedett a 2011-es eredményekhez viszonyítva.
Az átépítések folytatódnak
– 2012 a változásoké és a bővülésé volt, 2013 a konszolidáció éve lesz az Auchannál – mondta el Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója. – Habár idén újabb áruházak nyitását nem tervezzük, benzinkutak építését viszont igen, a meglévő áruházaink mellé. Folytatjuk áruházaink átalakítását is, a tavalyi és idei évben összesen 6 milliárd forint értékben. Ez az összeg a magyar vállalkozásokhoz kerül, ezzel is a hazai gazdaságot kívánjuk támogatni. 15 év alatt eddig mintegy 200 milliárd forintot fektettünk be Magyarországon.
A vásárlók igényeinek megfelelően 2012-ben átalakították és új dekorációval látták el az áruházak többségét, s az átépítés idén is folytatódik. Nőtt az igény a kisebb kiszerelésű termékek iránt, ezért már ilyen termékeket is találhatnak a polcokon a vásárlók. A fentiek mellett a legolcsóbb, ún. elsőáras helyett bevezetett Tuti Tipp termékek körének bővítése, valamint a kimért termékek osztályának kialakítása is mind-mind a tavalyi év fejlesztései között szerepel.
A kimért termékek osztálya egyedi megoldás a hazai kiskereskedelmi piacon, ez év tavaszától már mind a 19 áruházban megtalálják a vásárlók. A gyártók 75 százaléka magyar, akiknek a 19 áruház kiemelkedő piaci lehetőséget teremt.
15 évet ünnepelnek
Beszállítói politikájukról szólva a vezérigazgató elmondta:
„Közvetlenül a gyártókkal lépünk kapcsolatba, ha csak lehetséges, a hosszú távú együttműködéssel nemcsak alacsony árakat kínálhatunk a vásárlóknak, de a beszállítóinknak is kedvezőbb lehetőségeket biztosíthatunk: akár egyetlen egységünkbe, akár mind a 19 áruházunkba szállíthatnak be termékeket a hazai gyártók. Ami pedig a magyar termékek exportlehetőségét illeti, a romániai zöldségexport mellett a magyar boroknak és egyéb, elismert termékeknek kívánunk újabb piacokat kiépíteni. A saját márkás termékeinket továbbra is 3 nyelvű címkével forgalmazzuk, hogy a régióban lehetőségünk legyen piacot teremteni számukra.
Idén 15 évesek vagyunk, örömünket pedig a mellettünk hűségesen kitartó vásárlókkal, munkatársakkal és partnerekkel kívánjuk megosztani. Időt és energiát fogunk fordítani áruházaink és csapataink összehangolására, a vásárlók igényeinek minél magasabb szintű kiszolgálására és az elmúlt 15 évben kialakult gyakorlatok újragondolására” – tette hozzá Dominique Ducoux.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >