A tavaly vizsgált reklámok 13 százaléka volt jogsértő
A reklámtevékenység tavalyi átfogó ellenőrzése során a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2039 reklámot vizsgált meg, ezek 13 százalékánál, 269 esetben állapítottak meg jogsértést – közölte az NFH kedden az MTI-vel.
Az ellenőrzés 1880 reklám közzétételére alkalmas eszközt érintett, 14 százalékuk közölt jogsértő hirdetést – tették hozzá.
Kiemelték: a hatóság egyaránt vizsgálta a közterületi, kirakati reklámhordozókat, valamint az újságokban, magazinokban, szórólapokban, reklámújságokban és az interneten megtalálható hirdetéseket, illetve a televízió- és rádiócsatornákon elhangzó reklámokat is.
A közlemény szerint az NFH az ellenőrzés során kiemelt figyelmet fordított a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatra és az egészségtudatosságot befolyásoló állítások valóságtartalmára.
A megtévesztő kereskedelmi gyakorlatra példaként említették a reklámtáblán hirdetett minden termékre kiterjedő akciót, ami az adott üzletben már nem a reklámban szereplő feltételekkel valósult meg, valamint a kereskedelmi forgalomban kapható gyümölcslé dobozán feltüntetett olyan reklám szöveget, mint a „100 százalék almalé növényi kivonatú C vitaminnal dúsítva”, amit a vállalkozás nem tudott igazolni.
A közlemény szerint több esetben tapasztalták, hogy a cégek reklámjukban gyógyító hatást tulajdonítottak például védőszemüvegnek, mágnesterápiának. A vállalkozások azonban nem tudtak olyan tudományosan megalapozott bizonyítékkal szolgálni, amely kétséget kizáróan igazolta volna állításaik valóságtartalmát – olvasható az NFH közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ólom és kadmium kioldódás veszélye miatt virágmintás üvegpoharakat hívott vissza a forgalomból a TEDi üzletlánc
Ólom és kadmium kioldódás veszélye miatt virágmintás üvegpoharakat hívott vissza…
Tovább olvasom >NKFH: több mint 1500 doboz hamis étrend-kiegészítőt foglalt le a hatóság
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a Nemzeti…
Tovább olvasom >NKFH: minden negyedik reklám kifogásolgató
Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >