A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 26. 11:31

Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc – legalábbis erre utalnak a külföldi sajtóban megjelent értesülések. A vállalat állítólag azt tervezi, hogy bizonyos háztartási és ruházati termékeket közvetlenül a gyártótól a vásárlóhoz szállítanak, kihagyva a hagyományos áruházi logisztikát. Ez a lépés szinte egy az egyben másolná a kínai Temu és Shein által már sikerrel alkalmazott drop shipping modellt – mutat rá a VG.

A Target egyelőre hivatalosan nem kommentálta a híreket, ugyanakkor az amerikai Origo cikke szerint a 1900 áruházból álló lánc bevételei az utóbbi években elmaradtak a várttól. A stagnáló teljesítmény hátterében részben az állhat, hogy a fogyasztók egyre inkább a Temu és Shein típusú, gyorsan reagáló, közvetlen rendelési lehetőségeket kínáló platformok felé fordulnak.

Ha a Target valóban elindítja a közvetlen szállítást, az nemcsak logisztikai, hanem szabályozási kihívásokat is hozhat. A Temu és más hasonló platformok számára kedvező, 800 dollár alatti csomagokra vonatkozó vámmentesség eltörlését ugyanis egyre több amerikai döntéshozó szorgalmazza. Ez a mentesség jelenleg lehetővé teszi, hogy a külföldről – jellemzően Kínából – rendelt kisebb értékű csomagok vámmentesen érkezzenek az Egyesült Államokba. Ha ez megszűnik, nemcsak a Temu és Shein, hanem a hasonló modellre építő amerikai cégek, például a Target is nehezebb versenyhelyzetbe kerülhetnek.

A Target számára ugyanakkor az új modell vonzó lehetőség, hogy csökkentsék a készletezési és raktározási költségeket, valamint gyorsabban reagáljanak a fogyasztói igényekre – hasonlóan ahhoz, ahogyan a Temu építette fel saját sikerét. A kérdés már csak az, hogy az amerikai fogyasztók – akik eddig főként gyors elérhetőségük és helyi jelenlétük miatt választották a Target áruházakat – mennyire lesznek nyitottak a közvetlen, ám hosszabb szállítási idejű rendelésekre.

Kapcsolódó cikkeink