A talajoltó és tarlóbontó szerekre költötték a legtöbbet 2024-ben a gazdálkodók
A megfigyelt termésnövelő kategóriák közül 2024-ben a legnagyobb mennyiségben különféle komposztokból és tőzegfélékből vásároltak a termelők (ez az összes értékesített volumen 54,5 százaléka). Második helyen az egyéb ipari, feldolgozóipari melléktermékek, hulladékok, szerves, ásványi trágyák végeztek, melyek a teljes értékesített mennyiség kétötödét tették ki. A dobogó harmadik fokára az előző évhez hasonlóan a talajjavítók és talajkondicionáló anyagok kerültek, arányuk alig érte el a 3 százalékot.
A beérkezett adatok alapján 2024-ben a végfelhasználók 15,7 milliárd forintot költöttek biológiai termésnövelők beszerzésére. A legnagyobb forgalmazott volument képviselő komposztok és tőzegek csoportja az összértéknek alig egynyolcadát tette ki a tárgyidőszakban. A forgalmazott termékkategóriák közül értékben a baktériumokat és gombákat tartalmazó mikrobiológiai készítmények érték el a legkisebb arányt (4 százalékot). Az összértékesítés egyötödét a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) szerek forgalma adta, ezt követte az egyéb ipari, feldolgozóipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi trágyák csoportja, amely 18,4 százalékot képviselt. A növénykondicionálók és biostimulátorok, az algakészítmények és lombtrágyák, valamint a talajjavítók és talajkondicionáló készítmények közel azonos, egyenként mintegy 14–15 százalékos részaránnyal bírtak.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminisztérium: célzott támogatás segíti a díszkertész kisvállalkozókat
Több szempontból kiemelten fontosak a zöldterület-kezeléssel foglalkozó vállalkozások, valamint a…
Tovább olvasom >Folyamatosak a pályázati döntések a jelenlegi agrártámogatási ciklusban
A jelenlegi agrártámogatási ciklusban folyamatosak a pályázati döntések – mondta…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
Piaci előnyökkel is jár a minőségrendszerekben való részvétel. Ennek támogatására…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >