A szupermarketekben egyre nő a biotermékek aránya
A megnövekedett kereslettel nehezen tudnak lépést tartani a termelők. A kereskedőláncok támogatják az áttérést.
Németországban évek óta két számjegyű növekedést ér el az
ágazat, és 2007-re is 15 százalék körüli értéket vár az ökogazdákat tömörítő
Bioland. Az ökológiai termelésből származó tej- és hústermékek, gyümölcsök,
zöldségek, tojások és egyéb élelmiszerek széles körű elterjedése nem kis
részben annak köszönhető, hogy a bioboltok mellett a hagyományos hiper- és
szupermarketláncok is felfedezték ezt a piacot.
A napokban a Penny-hálózatot
üzemeltető REWE csoport jelentette be, hogy háromszorosára, kilencvenfajta
termékre bővíti az idén januárban piacra dobott biokínálatát. A cég, legtöbb
versenytársához hasonlóan, saját márkanév alatt hozza forgalomba az egészséges
árukat, amelyek ennek köszönhetően általában olcsóbbak, mint a bioboltokban
kapható megfelelőik.
A szupermarketek „nyomulása" már tavaly is érzékelhető
volt: az előzetes adatok szerint a bioélelmiszerek piaci növekedésének
oroszlánrészét a diszkont- és más szupermarket-hálózatok könyvelhették el.
Akármilyen vonzóak is a piaci lehetőségek, a termelés nem
tud lépést tartani a gyorsan növekvő fogyasztással, így a kereskedők egyre
nehezebben tudnak elegendő biotejet, -húst vagy -burgonyát a polcokra tenni. Egyes
nagy nyugat-európai kereskedőláncok és élelmiszergyártók már ma is átállási
prémiummal és hosszú távú szerződésekkel igyekeznek „áttéríteni" a termelőket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >