A szponzoráció kiemeli a márkát a reklámzajból
Egyedi megjelenést, a műsor és a márka kreatív összekapcsolódását nyújtja a szponzoráció mint termékkommunikációs eszköz, mondja Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója. A szponzoráció a csatorna integrált marketingszolgáltatásainak, a Brand Care koncepciónak fontos része. Ennek keretében a TV2 jóval többet kínál, mint egy-egy műsorának támogatási lehetőségét.Milyen előnyökkel rendelkezik a műsor-szponzoráció más hirdetési formákkal szemben?
– Először is szeretném azt a tévhitet eloszlatni, hogy egy televízió esetében csak műsor-szponzorációról beszélhetünk. A TV2 azért hozta létre 2005-ben a Brand Care nevű márkáját, hogy annak keretében olyan megoldásokat ajánlhasson a hirdetőknek, amelyek a hagyományosnak számító szpot és a műsor-szponzoráció mellett a lehető leghatékonyabb célcsoportelérést biztosítják. Így lehet az, hogy egy televízió esetében is van lehetőség például egy nagyszabású fogyasztói esemény vagy egy roadshow szponzorálására, amely természetesen kapcsolódhat egy, a csatornán éppen futó műsorhoz.
A szponzoráció nagy előnye más hirdetési formákkal szemben, hogy minden formájában egyedi megjelenést biztosít a hirdető számára, hiszen a támogató brand és annak üzenete egyértelműen és kifejező módon kapcsolható a támogatott műsorszámhoz vagy eseményhez. Példának említeném az After Eight vagy a Herbal Essences szponzorszpotokat, amelyek a Született feleségek című műsorunkhoz kapcsolódtak, de ha eseményszponzorálásról beszélünk, nem szabad elfelejteni a TV2–Dreher Tengerpartyt vagy az LG Megasztár-turnét sem.
Milyen marketingcélok esetében lehet hatékonyabb, mint például egy hagyományos reklámfilm?
– A szponzorkommunikációt általában egy új termék bevezetésekor ajánljuk ügyfeleinknek, vagy abban az esetben, ha az imidzs építése a cél. A szponzoráció nagy előnye a hatékonyság szempontjából, hogy teljesen elkülönül a reklámszpotoktól, és így kiemeli a hirdető üzenetét a megszokott reklámzajból. Ezért mondjuk azt, hogy a szponzoráció egyértelműen egy márka megkülönböztetésére alkalmas eszköz.
Melyek most a legnépszerűbb szpon-zorációs lehetőségek önöknél?
– Csatornánk továbbra is nyitott az elmúlt évben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő, úgynevezett miniprogramok értékesítésére. Ami igazán nagy újdonság, az a TV2 internetes oldalán található Webcaston való megjelenési lehetőség. A TV2 Webcast tulajdonképpen a saját gyártású műsoraink digitalizált változatban történő megtekintését teszi lehetővé a honlapunkra látogatók számára, a hirdetők pedig ezen műsorok elé elhelyezhetik szponzorszpotjukat. Ezt a felületet a televízióban futó szponzorkampányhoz kapcsolódva ajánljuk az innovatív megoldásokat kedvelő hirdetőknek, hiszen ez a lehetőség Magyarországon tudomásunk szerint egyedülálló, és kitűnő célcsoportelérést biztosít. Úgy tűnik, hogy ezt az FMCG-szektor is kezdi felismerni, hiszen a TV2 Webcastot használja jelenleg a Danone és a Zwack is.
Jelenleg van-e nagyobb FMCG-partnerük?
– Igen, jelenleg a Procter & Gamble-lel van egy nagyszabású együttműködésünk. Ennek az az érdekessége, hogy amellett, hogy egy nemzetközi kampányról van szó, amely több márkát is magában foglal, az együttműködés nemcsak egy, hanem több műsorunkhoz (Aktív, Magellán és Mokka) is kapcsolódik. Mivel a kampány április 1-jén indult, így egyelőre nem áll módomban a részletekről nyilatkozni, de az biztos, hogy ügyfelünk a TV2 Brand Care megoldásokkal élve, a hagyományos reklámszpotok mellett él a műsor-szponzorációs, a nyereményfelajánlási, a licenc-, valamint az internetes felületeinken történő megjelenési lehetőségekkel is.
Amire viszont kifejezetten büszke vagyok ezzel kapcsolatban az az, hogy ez a kampány nemcsak Magyarországon, hanem Németországban is Brand Care-megoldások igénybevételével zajlik. Mindez úgy lehetséges, hogy a TV2 által kifejlesztett koncepciót a ProSieben csatorna az év elején átvette, és ennek keretén belül kínál integrált megoldásokat az ügyfeleinek. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >