A szomszédban is jelentősen visszaesett a kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban éves szinten 8,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a júliusi 7,9 százalékos csökkenés után – közölte a cseh statisztikai hivatal csütörtökön Prágában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-10-06-15.12.37.png)
A csökkenés gyakorlatilag minden szektort érint
A cseh kiskereskedelmi forgalom éves szintű csökkenése már negyedik hónapja tart, a csökkenés gyakorlatilag minden szektort érint. Kivételt csak a gyógyszertárak képeznek – mutatott rá a statisztikai hivatal.
Havi összehasonlításban augusztusban 0,7 százalékkal esett vissza a csehországi kiskereskedelem.
„A kiskereskedelem éves szintű csökkenéséhez az élelmiszeripari termékek mellett, más jellegű fogyasztási cikkek iránti kereslet visszaesése is hozzájárult. Visszaesett az üzemanyagok eladása is, de augusztusban kisebb mértékben, mint júliusban”
– mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak.
Az iparcikkek forgalma 10,3 százalékkal, az üzemanyagoké 9,2 százalékkal az élelmiszereké pedig 6,6 százalékkal esett vissza augusztusban. A korábban gyorsan emelkedő internetes eladások augusztusban ismét csökkentek, mégpedig 10,2 százalékkal.
A ruházatra és a lábbelikre fordított kiadások 15,1 százalékkal, a háztartási kellékekre pedig 13,3 százalékkal estek vissza. A kommunikációs technika és a számítógépek iránti kereslet 12,7 százalékkal csökkent.
Az általános visszaesések közül kivételt képeznek a gyógyszertárak, amelyek fogalma augusztusban éves szinten 1,3 százalékkal emelkedett. A drogériák forgalma stagnált.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >