A Szolidaritás Egyesület a társadalomtudatos vásárlásért lép fel
A karácsonyi készülődés időszaka az ajándékozás, adományozás és a karitatív tevékenység főszezonja. A Szolidaritás Egyesület új kezdeményezése ahhoz ad ötletet, hogy az év többi napján hogyan tudnák segíteni embertársainkon.
A „Nem halat, hanem hálót!”-programnak ígérkező www.webvasarter.com portál a fogyatékkal élők, alacsony iskolai végzettségűek, romák, tartós munkanélküliek, hátrányos helyzetű térségek és települések lakói, veszélyeztetett fiatalok által készített termékek forgalmazását célozza. A kezdeményezés mögött álló Szolidaritás Egyesület elnöke, Polai Bernadett szerint ez egy újfajta lehetőség, mellyel az érintettek esélyt kapnak a munkára, megbecsülésre, és nem utolsó sorban a szegénységből való kitörésre.
A webvásártér.com nemcsak az említett személyek termékeinek forgalmazására, hanem a társadalomtudatos vásárlás ösztönzésére is épít. Nem titkolt céljuk, hogy felnyissák egyre több ember szemét: a vásárlással egész évben lehet segíteni a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű embereken! A kezdeményezés a 2010 – A Szegénység és Társadalmi Kirekesztetés Elleni Küzdelem Európai Év keretében valósul meg mint olyan program, amely a támogatási összeg kimerülését követően önfenntartóvá válik.
„Egy-egy termék kiválasztásakor arról is döntünk, hogy a gyermek- és rabszolgamunka virágzásához járulunk hozzá a harmadik világból származó olcsó termék vásárlásával, vagy a hazánkban élő, munkaerőpiacon hátrányos helyzetű emberek számára teremtünk munkahelyet, egzisztenciális lehetőséget. Kezdeményezésünkkel szeretnénk felhívni a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás szükségességére, értékként bemutatni a társadalomtudatos vásárlást, továbbá bővíteni a hátrányos helyzetű személyek termékeinek piaci lehetőségeit” – mondja az egyesület elnöke.
Ehhez természetesen a további forgalmazók jelentkezését is várja az egyesület, akik regisztrált felhasználóként egy virtuális piac eladóivá válnak – saját kódjuk segítségével a termékeik képeit, adatait feltölthetik, fogadhatják a megrendeléseket, bonyolíthatják az üzleti ügyeket. Ebben az egyesület önkéntesei is segítséget nyújtanak, hogy a forgalmazók a piaci kihívásoknak meg tudjanak felelni, tovább tudják fejleszteni a termékeiket, és a szükséges ismereteket elsajátítva maguk is megtanuljanak „halat fogni” – írja az esemenymenedzser.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >